Jomes Startet 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 2.Juli.2013 Hei. Vår VP2003 motor går som ei klokke, men bare en liten sjekk på kjølevæsken tidligere idag gjør at jeg må spørre om eksperthjelp. Kjølevæsken er brungrå, litt skumaktig. Oljenivået er det samme, jeg peilet. Motoren har også en flott temperatur. Noen tips dere ? Håper dette er kun en bagatell. På forhånd takk. Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
mah Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 er ingen ekspert men er det muligens blandet rød og grønn kjøleveske? du kan jo vurdere å bytte Sitér dette innlegget Link to post
Leon KAD502 Svart 2.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 2.Juli.2013 Eller er det kun vann på kjlesystemet? Da vil gjerne vannet bli brunt pga. rus i systemet som farger vannet. Sitér dette innlegget Mvh. Leon 1981 mod. Skarpnes 30 - Havna i Røykenvik/Brandbu Link to post
morros Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 (redigert) Jeg tømte min VP MD2030 2003 mod for vann i høst og opplevde samme som deg. Vannet var brunt og ekkelt. Fikk naturligvis panikk da motor var nyinnkjøpt og skulle brukes i min nyrenoverte Polar 22 classic. Da var det godt å ha en svigerfar som er maskinist, og som kunne roe meg helt ned ved å si det samme som Leon KAD502. Det er "vanlig" dersom det kun står vann i motoren grunnet rust etc. Jeg kan selvfølgelig ikke garantere at det er tilfellet for deg, men ettersom alt fungerer utmerket kan det se ut til at dette ikke er noe å bry seg med Redigert 3.Juli.2013 av morros (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Jomes Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Tusen takk for betryggende skriv. Får krysse fingrene at det er "kun" det :-) Sitér dette innlegget "Lykken med båt er omvendt proporsjonal med størrelsen". Link to post
KSE Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Høres ut som det er på høy tid å skifte kjølevæske. Når den ser sånn kan det føre til gjentetting av kjølere/varmeveksler. Tøm, skyll og fyll på nytt vann+konserveringsmiddel/frostvæske. Sitér dette innlegget Link to post
morros Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Høres ut som det er på høy tid å skifte kjølevæske. Når den ser sånn kan det føre til gjentetting av kjølere/varmeveksler. Tøm, skyll og fyll på nytt vann+konserveringsmiddel/frostvæske. Et godt poeng som jeg selvfølgelig glemte å nevne!! Sitér dette innlegget Link to post
dskog Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Har VP2003 fra 1991 og opplever det samme. Etter et par år så blir frostvæsken brun. Da er det på tide å bytte. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.