Jump to content

Skipper data M-100

Marna

Recommended Posts

Hei

Jeg har fått noen bokser inn døren, nye, som jeg ikke helt vet hva er, vel, nesten vet hva er, men jeg trenger litt utfyllende beskrivelseshjelp.

Her er bilde av hoved-"boksen":

Bilde

Her er bilde av diverse givere, og noen småbokser:

Bilde

Her er bilde av en boks uten noe annet enn noen "hull" på baksiden:

Bilde

Hva er hva av dette, hvor gammelt er det, hvor "bra" er det. Hva skal jeg bruke den store sorte boksen til, er det en slags styrecomputer? Småboksene, hva er de til? Noen som kjenner dette?

mvh

M.

Marna

Du har tydeligvis fått inn noen "avanserte" eldre instrumenter. I bildet #2 liggert det 2 stk givere - 1 fartsgiver (logg) og en transducer for ekkolodd. Men, det vet du antageligvis fra før.

Og resten? Tja, ikke godt å si........ :wink: ...lykke til med puslespillet - det ser jo interessant ut!

Redigert av Walter_S (see edit history)

Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag"

Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Walter's HJEMMESIDE ><((((º>

Jeg tror disse ble produsert i Fredrikstad.

<{POST_SNAPBACK}>

Nope! Ryensvingen 5, RYEN, OSLO! :lol:

SKIPPER Electronics AS

Bilde

Redigert av Walter_S (see edit history)

HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975

Litt O.T. dette her men.....

Søkte litt på Skipper data på nettet, og fant ut at han godeste Skipper_Worse kan tilby oss kurs i håndarbeid ser det ut som  :wink:

http://skipper-worse.no/index.php?PHPSESSI...b0885c2fc7d9937

<{POST_SNAPBACK}>

Betenkelig at Worse har sin egen avdeling av Pensjonist Partiets Ungdomsgruppe allerede :eek:

Kan jo se ut som den lange kabelen skal inn i hovedboksen,men så er det 2 andre boksene da?

Er vel bare å koble og prøve,kanskje du treffer rett på loggen og da bør vel kobling av ekkoloddet

nesten gi seg selv? fikk du ingen instruksjoner med?

Du kan også høre med Rune Dahl han driver med båtelektronikk og holder til på Grimestad.

Redigert av thor (see edit history)

Litt O.T. dette her men.....

Søkte litt på Skipper data på nettet, og fant ut at han godeste Skipper_Worse kan tilby oss kurs i håndarbeid ser det ut som  :wink:

http://skipper-worse.no/index.php?PHPSESSI...b0885c2fc7d9937

<{POST_SNAPBACK}>

Hehe, ja det kan du tro, det skulle ha sett ut!! Det du fant er kort og godt noen fuskere som har stjålet navnet mitt og fått det registrert som domene. Fryktelig irriterende!! :lol:

I've always been crazy, it has kept me from going insane.
vimpel_entusiast_signatur.gif

www.baatjuss.no  |  www.judiciumblawg.no

Kan jo se ut som den lange kabelen skal inn i hovedboksen,men så er det 2 andre boksene da?

Er vel bare å koble og prøve,kanskje du treffer rett på loggen og da bør vel kobling av ekkoloddet

nesten gi seg selv? fikk du ingen instruksjoner med?

Du kan også høre med Rune Dahl han driver med båtelektronikk og holder til på Grimestad.

<{POST_SNAPBACK}>

Eureka, det dukket opp en instruksjonsbok inne i mellom isopor og ledninger.

En har benyttet skrutrekker flittig, samtlige bokser er skrudd opp og nøye inspisert. Vi skal nok klare å koble det hele sammen.

Småboksene viser seg å være dubbeditter som kan, på underlig vis, motta allehånde signaler fra f.eks. tempmåler, oljetrykksmåler, tankmåler, etc. Et utrolig instrument, som nok ikke har vært heeeelt billig i sin tid.

Det som opptar meg nå, er hvor gammelt er dette, er det til å stole på, slik at montering er nytten verd?

mvh

M.

Marna

Har det aldri vært brukt er det sikkert like godt som nytt? Hvis ikke så står jeg klar til overtakelse-er nye prosjekt på gang i hodet.

<{POST_SNAPBACK}>

Det skal vi ha i mindet :-)

Ringer Skipper i morgen. Det ser ut til å bli en velutstyrt Ancas etterhvert. Det følger også med følere for sjøvannstemperatur og lufttemperatur.

"Pappa, pappa det er så kaldt i vannet....."

"Neida Tulla, Skipperen sier at det er 22 grader, det er ikke kaldt"

Ærti'

Mvh

M.

Marna

Hvor ligger Ancasen hen da? Har du kjøpt den på Nøtterøy Marina? Sånne elektroniske dubbedingser virker bra ser du. Har temp måler på ekkoloddet og det er ganske nøyaktig når båten ligger stille.

Nå må vi passe oss så vi ikke tetter sundet mellom Rød Motor og Taterholmen til sommeren, Så svære båter på trange steder kan bli riktig trivelig :diving::eek::wink:

Har det aldri vært brukt er det sikkert like godt som nytt? Hvis ikke så står jeg klar til overtakelse-er nye prosjekt på gang i hodet.

<{POST_SNAPBACK}>

Skipper Data Boat Computers

Orginalbrosjyren i hånden 4 A3 sider

Forsiden preges av en klutbåt av typen Hallberg Rassy 352

:cool: og til Walter dette burde du kunnet :smash::cool:

Adressen er Rødsv 12 Kråkerøy 1600 Fredrikstad

Mener å huske at Hroar Hansen var involvert i firma på den tiden

S-100 seilbåt ugave M-100 motorbåtutgave

basert på VDO givere eks. kompassgiver ser ut til å være den samme bøtta som brukes på

VDO sitt fluxgate kompassr fra 80 tallet :flag:

:cool:  og til Walter dette burde du kunnet  :smash::cool:

Adressen er Rødsv 12 Kråkerøy 1600 Fredrikstad

Mener å huske at Hroar Hansen var involvert i firma på den tiden

:blush: Vel, Skipper var, en gang del av SIMRAD - men det er leeeenge siden. 1984 :rolleyes:

Innflytter, jeg, skønner du! Ikke innfødt...... :wink:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...