Marna Startet 12.Mars.2005 Del på Facebook Startet 12.Mars.2005 Hei Jeg har fått noen bokser inn døren, nye, som jeg ikke helt vet hva er, vel, nesten vet hva er, men jeg trenger litt utfyllende beskrivelseshjelp. Her er bilde av hoved-"boksen": Her er bilde av diverse givere, og noen småbokser: Her er bilde av en boks uten noe annet enn noen "hull" på baksiden: Hva er hva av dette, hvor gammelt er det, hvor "bra" er det. Hva skal jeg bruke den store sorte boksen til, er det en slags styrecomputer? Småboksene, hva er de til? Noen som kjenner dette? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Walter_S Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 (redigert) Du har tydeligvis fått inn noen "avanserte" eldre instrumenter. I bildet #2 liggert det 2 stk givere - 1 fartsgiver (logg) og en transducer for ekkolodd. Men, det vet du antageligvis fra før. Og resten? Tja, ikke godt å si........ ...lykke til med puslespillet - det ser jo interessant ut! Redigert 12.Mars.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
bliss X Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Er ikke Skipper Data en norskprodusert båtcomputer fra 80 - 90 tallet tro? Jeg tror disse ble produsert i Fredrikstad. Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 (redigert) Jeg tror disse ble produsert i Fredrikstad. <{POST_SNAPBACK}> Nope! Ryensvingen 5, RYEN, OSLO! SKIPPER Electronics AS Redigert 12.Mars.2005 av Walter_S (see edit history) Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Verrie Svart 12.Mars.2005 Del på Facebook Svart 12.Mars.2005 Litt O.T. dette her men..... Søkte litt på Skipper data på nettet, og fant ut at han godeste Skipper_Worse kan tilby oss kurs i håndarbeid ser det ut som http://skipper-worse.no/index.php?PHPSESSI...b0885c2fc7d9937 Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Jeg skal ta en telefon til Skipper Norge i morgen, i mellomtiden håper jeg kanskje at noen her kjenner produktet :-) mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 (redigert) Litt O.T. dette her men..... Søkte litt på Skipper data på nettet, og fant ut at han godeste Skipper_Worse kan tilby oss kurs i håndarbeid ser det ut som http://skipper-worse.no/index.php?PHPSESSI...b0885c2fc7d9937 <{POST_SNAPBACK}> Betenkelig at Worse har sin egen avdeling av Pensjonist Partiets Ungdomsgruppe allerede Kan jo se ut som den lange kabelen skal inn i hovedboksen,men så er det 2 andre boksene da? Er vel bare å koble og prøve,kanskje du treffer rett på loggen og da bør vel kobling av ekkoloddet nesten gi seg selv? fikk du ingen instruksjoner med? Du kan også høre med Rune Dahl han driver med båtelektronikk og holder til på Grimestad. Redigert 13.Mars.2005 av thor (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Skipper Worse Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Litt O.T. dette her men..... Søkte litt på Skipper data på nettet, og fant ut at han godeste Skipper_Worse kan tilby oss kurs i håndarbeid ser det ut som http://skipper-worse.no/index.php?PHPSESSI...b0885c2fc7d9937 <{POST_SNAPBACK}> Hehe, ja det kan du tro, det skulle ha sett ut!! Det du fant er kort og godt noen fuskere som har stjålet navnet mitt og fått det registrert som domene. Fryktelig irriterende!! Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Marna Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Kan jo se ut som den lange kabelen skal inn i hovedboksen,men så er det 2 andre boksene da? Er vel bare å koble og prøve,kanskje du treffer rett på loggen og da bør vel kobling av ekkoloddet nesten gi seg selv? fikk du ingen instruksjoner med? Du kan også høre med Rune Dahl han driver med båtelektronikk og holder til på Grimestad. <{POST_SNAPBACK}> Eureka, det dukket opp en instruksjonsbok inne i mellom isopor og ledninger. En har benyttet skrutrekker flittig, samtlige bokser er skrudd opp og nøye inspisert. Vi skal nok klare å koble det hele sammen. Småboksene viser seg å være dubbeditter som kan, på underlig vis, motta allehånde signaler fra f.eks. tempmåler, oljetrykksmåler, tankmåler, etc. Et utrolig instrument, som nok ikke har vært heeeelt billig i sin tid. Det som opptar meg nå, er hvor gammelt er dette, er det til å stole på, slik at montering er nytten verd? mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Har det aldri vært brukt er det sikkert like godt som nytt? Hvis ikke så står jeg klar til overtakelse-er nye prosjekt på gang i hodet. Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Har det aldri vært brukt er det sikkert like godt som nytt? Hvis ikke så står jeg klar til overtakelse-er nye prosjekt på gang i hodet. <{POST_SNAPBACK}> Det skal vi ha i mindet :-) Ringer Skipper i morgen. Det ser ut til å bli en velutstyrt Ancas etterhvert. Det følger også med følere for sjøvannstemperatur og lufttemperatur. "Pappa, pappa det er så kaldt i vannet....." "Neida Tulla, Skipperen sier at det er 22 grader, det er ikke kaldt" Ærti' Mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
Slagskibet Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Hvor ligger Ancasen hen da? Har du kjøpt den på Nøtterøy Marina? Sånne elektroniske dubbedingser virker bra ser du. Har temp måler på ekkoloddet og det er ganske nøyaktig når båten ligger stille. Nå må vi passe oss så vi ikke tetter sundet mellom Rød Motor og Taterholmen til sommeren, Så svære båter på trange steder kan bli riktig trivelig Sitér dette innlegget Link to post
Marna Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Ancasen kjøpte jeg for kort tid siden, men ikke på Nøtterøy Marina, privat av en kamerat. Nå ligger den i opplag i Ollebukta. Til sommeren overtar den plassen hvor Selcoen lå. Skal bli godt å få tettet det sundet, sånn som folk har begynt å kjøre der mvh M. Sitér dette innlegget Marna Link to post
CAT Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Har det aldri vært brukt er det sikkert like godt som nytt? Hvis ikke så står jeg klar til overtakelse-er nye prosjekt på gang i hodet. <{POST_SNAPBACK}> Skipper Data Boat Computers Orginalbrosjyren i hånden 4 A3 sider Forsiden preges av en klutbåt av typen Hallberg Rassy 352 og til Walter dette burde du kunnet Adressen er Rødsv 12 Kråkerøy 1600 Fredrikstad Mener å huske at Hroar Hansen var involvert i firma på den tiden S-100 seilbåt ugave M-100 motorbåtutgave basert på VDO givere eks. kompassgiver ser ut til å være den samme bøtta som brukes på VDO sitt fluxgate kompassr fra 80 tallet Sitér dette innlegget Link to post
Walter_S Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 og til Walter dette burde du kunnet Adressen er Rødsv 12 Kråkerøy 1600 Fredrikstad Mener å huske at Hroar Hansen var involvert i firma på den tiden Vel, Skipper var, en gang del av SIMRAD - men det er leeeenge siden. 1984 Innflytter, jeg, skønner du! Ikke innfødt...... Sitér dette innlegget Medlem i Søndre Kråkerøy Båtforening og "Vraktangen Dram- og Lutefisklag" Påstand: Isskrape er også båtutstyr! :o) HADDE tresjark og Sabb 10hk G-modell fra 1990 MED HERLIG LYD! - Har nå konvertert til PLAST! Tromøy 23 m Sabb 2H fra 1975 Walter's HJEMMESIDE ><((((º> Link to post
Skipper Worse Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Betenkelig at Worse har sin egen avdeling av Pensjonist Partiets Ungdomsgruppe allerede Du fikk litt å tenke på der, ja!!! Regner med at du var rett på farten til å melde deg inn?? Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Slagskibet Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 Værre enn som så Worse ! Er allerede registrert støttemedlem jeg Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.