matvogna.no Startet 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2013 Motoren er en Merzedes benz OM636 Tempraturhuset har gått å jeg ønsker et nytt, noen som veit hvor de selger dette i oslo eller Moss, eller går det an å fikse problemet selv. Jeg veit ikke hva som er feil med det, men den får ikke tilstrekklig med vann. Temraturen går til 80`c kjøleblokka er en Bowmann Mb18 050. Sitér dette innlegget Link to post
Thomas_pettersen Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Her trenger vi gjerne litt hjelp! Har lett masse på nett, men alle svar er å kjøpe det i England (stort sett) Er ny båt for oss som bare var på sjøen 2 uker før den streika. Hadde planlagt å bruke 2 uker av ferien i ny båt, men det begynner å se mørkt ut. Kjenner lite til motoren, uten om det vi har lest. Hjelp please Mvh medeier av ødelagt termostat Sitér dette innlegget Link to post
Toroa Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Dette er en slangetermostat. Bertel O. Steen Teknikk i Bergen har delelager for Mercedes industri og båtmotorer. Men, hvordan vet dere at termostaten er gåen? Har dere kokt den i vann og sjekket om den åpner? Man kan også fjerne den fra motoren helt og fullt, om man er sikker på at sjøvannskreten er i god stand. Du vil muligens ikke oppnå 80 grader i driftstemperatur på motoren når du gjør det, men for å berge ferien om du ikke klarer å få tak i en, er det ikke noe problem. (Jeg har selv gått en sommmer uten termostat på en 636). Sitér dette innlegget Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki Link to post
Thomas_pettersen Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Takk for raskt svar! Nei har ikke prøvd å koke den, skal prøve det! PS leste bloggen/hjemmesiden deres igår. Fantastisk bra! Fikk lyst til å begynne å skru/ lære meg det Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.