Jump to content

Termostathus Mercedes Benz om636 trenger nytt i Oslo området

matvogna.no

Recommended Posts

bilde

Motoren er en Merzedes benz OM636

Tempraturhuset har gått å jeg ønsker et nytt, noen som veit hvor de selger dette i oslo eller Moss, eller går det an å fikse problemet selv.

Jeg veit ikke hva som er feil med det, men den får ikke tilstrekklig med vann.

Temraturen går til 80`c

kjøleblokka er en Bowmann Mb18 050.

Her trenger vi gjerne litt hjelp!

Har lett masse på nett, men alle svar er å kjøpe det i England (stort sett)

Er ny båt for oss som bare var på sjøen 2 uker før den streika.

Hadde planlagt å bruke 2 uker av ferien i ny båt, men det begynner å se mørkt ut.

Kjenner lite til motoren, uten om det vi har lest.

Hjelp please

Mvh medeier av ødelagt termostat

Dette er en slangetermostat. Bertel O. Steen Teknikk i Bergen har delelager for Mercedes industri og båtmotorer.

Men, hvordan vet dere at termostaten er gåen? Har dere kokt den i vann og sjekket om den åpner?

Man kan også fjerne den fra motoren helt og fullt, om man er sikker på at sjøvannskreten er i god stand. Du vil muligens ikke oppnå 80 grader i driftstemperatur på motoren når du gjør det, men for å berge ferien om du ikke klarer å få tak i en, er det ikke noe problem. (Jeg har selv gått en sommmer uten termostat på en 636).

Jeg vedlikeholder den levende motorlista på Motorteknisk database - mtu og Mercedes finner du på DieselWiki

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...