Ove123 Startet 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 3.Juli.2013 Hei. Eg har en Tobias Combi 21 " 1995 mod, og har tenkt og kjøpe en kartplotter med ekkolodd. Eg har ingen erfaring med slike ting. Mvh Ove Sitér dette innlegget Link to post
Tilde Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Ta en titt på Simrad NSS7 som forhandlernettet averterer på Finn.no til nær halv pris om dagen. Her får du blant annet integrert Structurescan ekkolodd, som gir fotografilignende og 3D-aktige bilder av bunnforholdene ned til ca 40 meter. Dette er ganske overlegent alle andre ekkoloddsystemer innen samme prisklasse. Sitér dette innlegget Link to post
abbor Svart 3.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 3.Juli.2013 Simrad NSS er også mine favoritter. Jeg har tre av dem to NSS7 og en NSS12. Finnes også i 8" størrelse. NSS har et hybrid brukergrensesnitt med touch, rotsjonskontroller samt noen få knapper. Jeg synes dette forener det beste fra både touch og konvensjonell betjening. På hvilke dyp skal du fiske? Hvis det er dypt trenger du å se fisk på bunnen eller er det OK med å se bunnstruktur. En svinger for dypt vann kan koste like mye eller mer enn hele kombimaskina, derfor er det viktig å forstå hva du skal bruke utstyret til for å kunne anbefale risktig svinger. På 40-50m og grunnere er StructureScan som Tilde skriver suverent. Finnes både som blackboxutgave for bruk sammen med Simrad NSE og NSS samt Lowrance HDS, i tillegg finnes den integrert i HDS Touch. HDS Touch har både vanlig 2D ekkolodd og ned og sideskanning innebygd. Jeg har også en HDS-7 Touch. Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 5.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Juli.2013 Eller billig og greit, garmin 521 s. Ikke så fancy som nss,men funker veldig greit for meg te hobbyfiske. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.