toholthe Startet 3.Juli.2013 Del på Facebook Startet 3.Juli.2013 Hei, jeg er nyinnflyttet til Kristiansand med seilbåt og småbarn på 1 og 3 år. Leter etter uthavner med sandstrand i nærheten. Vi har vært en del i Stokken, men er det andre gode alternativer? T Sitér dette innlegget Link to post
Guest Avmønstret# Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Om du bruker Locus på androide brett eller telefon kan du bytte til Eniro sine hybrid kart. Da får du flotte flyfoto fra området. Det virker som eniro sine må være tatt midt i fellesferien eller noe for det ligger båter i uthavner overalt. Da kan du merke av strender og longsideplasser i uthavner osv. Rett og slett dra på oppdagelsesferd vha flyfoto i området du tenker på. Punktene du setter vil være der når du bytter til nautisk kart så da kan du legge opp en rute dit du vil gå. Er ikke sikker på hvilke web/nettsteder som bruker Eniro sine flyfoto, men det vil gjøre samme nytta, bortsett fra at du ikke får lagt inn punkt direkte i kart for navigering som du gjør hvis du bruker Locus. Du får vel sikkert noen konkrete tips her også, men det er vel sikkert noen som vil holde godplassene for seg selv ;-). En fredelig og lite kjent uthavn kan vel fort regne med ekstra besøk om den blir offentliggjort på BP, blir litt som de beste fiskeplassene :-) Sitér dette innlegget Link to post
lavan Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Randøya og ytre randøya "lillesandsbukta". Nåløyet er jo fint. Kristiansand motorbåtklubb har en flott plass.Paraplyholmen er jo å en flott plass,mye å velge i ;-) Sitér dette innlegget Link to post
Aquamatic Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Kragevika på Flekkerøya, brygge, gressplen og sandstrand. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Bragdøya har noen mindre strender. Olavssundet/ Ny Hellesund. "Nilen",Kalvøya, der vil jeg tipse om en fin offentlig strand og brygge på sørvestsiden Bagerviga, Krossen. Egentlig burde gamlinger og andre uten barn holde seg unna de få strendene som er ute i skjærgården, kun for barnefamilier. Har vært på jakt etter sandstrender når ungene var i den alderen, heldigvis er de blitt større så utvalget av uthavner har økt betraktelig.....:-) Sitér dette innlegget Link to post
Arild81 Svart 3.Juli.2013 Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Nilen er virkelig å anbefale, både for store og små Lyngøy bukta er det fint, ligger rett ut fra Varodbroa, utenfor Søm. Fin badestrand og masse brygger. Populær plass. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 3.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.Juli.2013 Takk for svar. Mye å velge i ja. Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 4.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Er bryggene på Prestøya kun for KBF medlemmer? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 (redigert) .Egentlig burde gamlinger og andre uten barn holde seg unna de få strendene som er ute i skjærgården, kun for barnefamilier. Bragdøya har noen mindre strender. Olavssundet/ Ny Hellesund. "Nilen",Kalvøya, der vil jeg tipse om en fin offentlig strand og brygge på sørvestsiden Bagerviga, Krossen.Egentlig burde gamlinger og andre uten barn holde seg unna de få strendene som er ute i skjærgården, kun for barnefamilier. Har vært på jakt etter sandstrender når ungene var i den alderen, heldigvis er de blitt større så utvalget av uthavner har økt betraktelig.....:-) Ja det er noen som kan få sagt det. Trodde nå skjærgården var for alle ?? Redigert 5.Juli.2013 av LM 605 (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
tilplan Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Det er en liten strand på nordvest side av Korsvikholmene også, ser den kalles Gåseholmen på Google maps. Er ikke den med den fineste sanden, men det er mange år siden jeg var der. Mener å huske det var ganske dypt om en gikk inn fra vest mot den nordligste av småskjærene. Det var her vi lærte å hoppe ut i vannet. Det er en flate som ligger bare litt over vannflaten og det går så rett ned. Kan være det er grunnere lenger ute. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Ja det er noen som kan få sagt det. Trodde nå skjærgården var for alle ?? Selvfølgelig, var ikke bokstavelig ment, men du tok den ikke :-) Jeg har vært på jakt etter de få sandstrendene i nærområdet, når ungene var små. Mine unger har tatt sine første svømmetak på disse strendene. Heldigvis kan vi nå benytte svaberg som det er rikelig av. Poenget mitt var bare at småbarn har mye større glede av sandstrendene enn oss litt eldre :-) Sitér dette innlegget Link to post
toholthe Svart 5.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 ... men er bryggene på Prestøya kun for Kristiansand Motorbåt Forenings medlemmer? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Du finner en del opplysninger her: http://www.prestoya.no/index.html Sitér dette innlegget Link to post
ohm Svart 5.Juli.2013 Del på Facebook Svart 5.Juli.2013 Er ikke sikker på hvilke web/nettsteder som bruker Eniro sine flyfoto, men det vil gjøre samme nytta, bortsett fra at du ikke får lagt inn punkt direkte i kart for navigering som du gjør hvis du bruker Locus Samme flyfoto (hybrid) får du på kart.gulesider.no Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.