Jump to content

Kristiansand gjestehavn åpner for bobåter 2013-2014


Ingar

Recommended Posts

  • 1 måned senere...

Noen som vet noe mer rundt dette?

Den ene dagen var jeg nedom og fikk beskjed om at jeg kunne bo i havna til Christianholm om vinteren og det kostet 1700 for hele vinteren + strøm. Måtte søke via nettsiden deres...

Så sender jeg epost til de da jeg ikke finner muligheter for å søke om vinteren for Christianholm og da sier de det bare er gjestehavna og det skal de ha 11000 for. Det rare er at de har sagt Christianholm 2 ganger til meg til 1700 og nå er det plutselig nei og de skal ha 11k...

Link to post
Share on other sites

Jeg tviler sterkt at det er mulig å overvintre i gjestehamna. Det er så mye drag der om vinteren at det anser jeg som nærmest umulig. Til og med om sommeren kan det være kraftig drag ved tungsjø ute i havet.

Det burde lederen av småbåthavnekontoret vite.

 

På Christianholm derimot er det nesten ikke drag.

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Da vil jeg heller anbefale å ligge på Otterdalsiden eller Christianholmsiden, der er det relativt levelig om vinteren.

Tenker nok at det er der lederen for småbåthavnekontoret tenker på i denne saken.

Forøvrig er det et overvintringsmiljø hos Kristiansand Båt og Motor på Andøya eller evt. Kyresund i Vågsbygd.

Redigert av KAT (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Problemet mitt er at når jeg mailer småbåt kontoret så sier de at jeg ikke kan bo i vinter på christian holm. Hva gjør jeg?

Er det eventuelt andre plasser man kan bo om vinteren i krsand som er litt nærme sentrum? planen var jo hele tiden å kunne gå til jobb (silokaia). greit at man må betale litt, men kjipt når de hele tiden har sagt ca 7000 i sommersesong og 1700 om vinteren og så plutselig sier de noe helt annet og skal ha 11k blir jeg litt irritert...

Link to post
Share on other sites

Er det eventuelt andre plasser man kan bo om vinteren i krsand som er litt nærme sentrum?

Mener bestemt at det ligger noen overvintrere også på Otterdals båthavn. Det er også mulig å ligge i Otra, men der er det endel drag ytterst, men bedre helt oppe mot brua, der ligger det en overvintrer mener jeg.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...