Stjernen ! Startet 4.Juli.2013 Del på Facebook Startet 4.Juli.2013 Hallo har en bmw d50 ferksvannskjølt ! Det jeg lurer på om det er noe sink på motoren som skal jevnlig byttes ?. Noen som har erfaring med bmw og sinkbruk ? Og evt hvor på motor ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 6.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 OK ! Ingen om vet om det sitter noe offer anoder som som skal byttes iblant ? BMW md50 ferskvannskjølt ! Vurerer og sette en på akslingen.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
.Snorre Svart 6.Juli.2013 Del på Facebook Svart 6.Juli.2013 Kan ikke finne noen anoder i delelisten for D50/2 (freskvannskjølt). Noe zink på ror og / eller aksling kan ikke skade.... Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 8.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.September.2015 (redigert) Det er 2 sink plugger på bmw d50-2 ! Den ene min er brukt som utak til varmtvann,den andre ser ikke ut som er skrudd på før. Er redd den knekker om jeg prøver skru den ut. Går det greit med uten sink på motor ,så lenge aksling etc har sink ? Eller burde jeg prøve og løsne denne pluggen ? Evt om den knekker bore ut og gjenge opp igjen ? Hvorfor er det sink plugger på ferskvannsiden ? Det er den bakerste på motoren jeg må få ut ! Da den foran på motor er satt en ventil på,før varmtvanns tank. Redigert 8.September.2015 av Hmm ! (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 8.September.2015 Del på Facebook Svart 8.September.2015 Hvis den er ferskvannskjølt ser jeg ikke helt poenget med disse med den plasseringen de har. Om du har en I varmeveksleren bør denne byttes. Propellsink har ingenting med dette å gjøre, den beskytter kun propellen! Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 10.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 10.September.2015 Er kun disse 2 sink tappene på bmw d50 ingen i veksleren ! Kansje det kunne vært en ide og laget til noe !? Men usikker på hvor jeg evt skal plassere den. Må jo være en grunn til att de står der !? Så all sink jeg har under vann på båten beskytter kun proppellen min ? Da trenger jeg vel noe sink beskyttelse på motor eller ?! Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
index Svart 10.September.2015 Del på Facebook Svart 10.September.2015 Sink under båten beskytter ikke motoren på noen som helst måte. Jeg vet ikke noe om hvor mye sink du har under båten, men sinken beskytter det den er koplet sammen med. Propellsink beskytter propell og aksling, sink på ror beskytter roret etc. Hylsa er som regel koplet med en ledning til sink på flyndra. Om det ikke er anode I varmeveksleren skyldes det at den er laget I legeringer som ikke trenger sink som beskyttelse. Sink I ferskvannskretsen har ingen misjon. Hvorfor vil du ha sink på motoren når den ikke trenger det? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 11.September.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.September.2015 Tenkte kansje det var en grunn for att de satt der til og begynne med ! Finnes det noe god måte og beskytte motor mot tæring da ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Stjernen ! Svart 29.Oktober.2015 Emnestarter Del på Facebook Svart 29.Oktober.2015 Rart det er sink staver i motor uten noe grunn ? Ser att mange andre motorer bla yanmar også har sink staver ! Hvorfor er disse plassert i motor om de ikke hjelper mot tæring ? Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
hegra Svart 29.Oktober.2015 Del på Facebook Svart 29.Oktober.2015 Hmm ! : Hvorfor er disse plassert i motor om de ikke hjelper mot tæring ? De er vel plassert der hvis motoren brukes med bare sjøvannkjøling. Det er jo en del motorer som er levert uten ferskvannkjøling og noen med. Tegningen du har lagt ut hører sikkert til en utgave som er sjøvannkjølt. Det samme er tilfelle med yanmar og andre merker også som ble levert med og uten ferskvannkjøling. Så i ditt tilfelle skal det ikke være sink. Skal det være sink noe sted må det være i varmeveksler eller oljekjøler der det er sjøvann. Det ser ut som bowman varmeveksler du har, og den skal ikke ha sink. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.