Jump to content

Er det sink på bmw d50 ?


Stjernen !

Recommended Posts

  • 2 år senere...

Det er 2 sink plugger på bmw d50-2 !

Den ene min er brukt som utak til varmtvann,den andre ser ikke ut som er skrudd på før.

Er redd den knekker om jeg prøver skru den ut.

 

Går det greit med uten sink på motor ,så lenge aksling etc har sink ?

Eller burde jeg prøve og løsne denne pluggen ?

Evt om den knekker bore ut og gjenge opp igjen ?

Hvorfor er det sink plugger på ferskvannsiden ?

 

Det er den bakerste på motoren jeg må få ut ! 

Da den foran på motor er satt en ventil på,før varmtvanns tank.

 

bilde

Redigert av Hmm ! (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Hvis den er ferskvannskjølt ser jeg ikke helt poenget med disse med den plasseringen de har. Om du har en I varmeveksleren bør denne byttes. Propellsink har ingenting med dette å gjøre, den beskytter kun propellen!

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

Er kun disse 2 sink tappene på bmw d50 ingen i veksleren !

Kansje det kunne vært en ide og laget til noe !?

Men usikker på hvor jeg evt skal plassere den.

Må jo være en grunn til att de står der !?

 

Så all sink jeg har under vann på båten beskytter kun proppellen min ?

Da trenger jeg vel noe sink beskyttelse på motor eller ?!

Link to post
Share on other sites

Sink under båten beskytter ikke motoren på noen som helst måte. Jeg vet ikke noe om hvor mye sink du har under båten, men sinken beskytter det den er koplet sammen med. Propellsink beskytter propell og aksling, sink på ror beskytter roret etc. Hylsa er som regel koplet med en ledning til sink på flyndra.

 

Om det ikke er anode I varmeveksleren skyldes det at den er laget I legeringer som ikke trenger sink som beskyttelse. Sink I ferskvannskretsen har ingen misjon. Hvorfor vil du ha sink på motoren når den ikke trenger det?

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi
Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
Hmm ! : Hvorfor er disse plassert i motor om de ikke hjelper mot tæring ?

 

De er vel plassert der hvis motoren brukes med bare sjøvannkjøling. Det er jo en del motorer som er levert uten ferskvannkjøling og noen med. Tegningen du har lagt ut hører sikkert til en utgave som er sjøvannkjølt. Det samme er tilfelle med yanmar og andre merker også som ble levert med og uten ferskvannkjøling. Så i ditt tilfelle skal det ikke være sink.

Skal det være sink noe sted må det være i varmeveksler eller oljekjøler der det er sjøvann.

 

Det ser ut som bowman varmeveksler du har, og den skal ikke ha sink.  

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...