Rinkerboy Startet 4.Juli.2013 Del på Facebook Startet 4.Juli.2013 Hei, Jeg har en VP d3 190 diesel fra 2007. Problemet etter vinteren er lekkasje av olje når motoren blir varm. Det lekker da tynn olje ned i dørken. Hva kan være årsaken ? Kan det lekke ut i oljefilter? Jeg sliter med å forstå dette. Sitér dette innlegget Link to post
glalaks Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Tynn olje? Eller vanlig motorolje.. Om du har hydraulisk styring så er husraulikkolje mye tynnere enn vanlig motorolje.. Sitér dette innlegget Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! Link to post
Rinkerboy Svart 4.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Vanlig motorolje. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Pakninen på oljefilteret kan lekke. Ellers må du bare finne ut hvor oljelekkasjen kommer fra for å forstå dette. Det er dektektivarbeide Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Siden det er innsatsfilter og et lokk med o-ring tror jeg sannsynligheten er liten for at det er der det lekker. Du må nesten se litt nøye etter hvor dette kommer fra. Mener det var en service kampanje hvor oljepeilerøret ble byttet pga lekkasje mellom blokka og der røret festes til blokka - se der. Mine rør er byttet. Sjekk også at slangene inn på oljekjøler til og fra servopumpe ikke lekker. Den sitter på slangen som kommer fra drevet og inn på sjøvannspumpa nede på babord side. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 4.Juli.2013 Del på Facebook Svart 4.Juli.2013 Om det er motorolje og at det har oppstått etter vinteren kan det skyldes frostskade på oljekjøler, Om det ikke er veldig trangt burde dette være enkelt å sjekke. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Rinkerboy Svart 7.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Hei, Er det noen som vet hva jeg har tatt bilde av? Jeg mistenker at lekasjen er her. Er dette noe som er vanlig. ? Dette på samme side som finfilter på motor. Det er nok ikke lekasje i oljefilter. Jeg må imorgen prøve å komme meg under motoren nede i dørken for å finne ut mer. Finværet er kommet og båten står i havn! Sitér dette innlegget Link to post
dante Svart 6.Mai.2014 Del på Facebook Svart 6.Mai.2014 Fant du lekkasjen? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.