Jump to content

färgkod till Joda tur 24 1977 årsmodell?

Magnus1234

Recommended Posts

• 2 år senere...

Hej,

Tråden är gammal men jag svarar ändå. Jag har fått ett mail från Joda fabriken där de säger att rätt färgnummer är 1132.

Förstår att det inte en RAL eller NCS beteckning. Jag misstänker att det är en Neste beteckning (Jotun?). När jag frågar i båtaffärerna vet de inte vad Neste är för något.

Någon som vet vad Neste är eller har varit. Finns det någon översättningstabell?

En ledtråd som jag gjorde att jag kom lite närmare http://maritimstart.no/maritimstart-spesial/batprodusentens-fargekoder/

Skulle vara roligt om frågan till slut får ett svar.

//Michael

Neste er sannsynligvis selskapet som er Finlands svar på Statoil, et statlig oljeselskap som senere ble en del av Fortum. Kjemiavdelingen ble fusjonert ut til Neste Chemicals, som så vidt jeg vet blant annet leverte gelcoat til mange båtprodusenter i Sverige og Norge.

Neste nettside, og på Wikipedia !

Deres fargekoder starter med 1000, som er hvit, 1037 er egghvit, 1204 er off-white, 1807 er lys grå osv. så jeg antar 1132 er en hvitfarge med litt gult i, men jeg har ikke noe komplett fargekart over Neste-farger og RAL-farger, men det er mulig du kan kontakte Neste direkte for å høre om de har noe slikt ?

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...