Jump to content

"Melding" fra nettleser ved klikking på båtsider finn, kun meg?


Gudrun

Recommended Posts

Usikker på om dette er "off topic", men tar sjansen siden dette er en side mange av oss besøker....Kan jo ikke få annet enn kjeft :pray:

 

Bruker google chrome for å surfe uten java og eksplorer til alt annet.

 

Når jeg i dag kikker på finn.no og yrkesbåter får jeg opp melding fra nettleseren til google:

 

" Fare, skadelig programvare i sikte. Innhold fra www.skagerboat.no som er en kjent distributør av skadelig programvare har blitt satt inn på denne nettsiden."

 

Er det kun meg?

Redigert av Gudrun (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er nettleseren din som sier ifra at det nevnte domenet er kjent for å spre skadelig kode. Jeg tipper det er en eller flere reklamer fra domenet på siden hos Finn, og Chrome sin sikkerhetsmekanisme reagerer på dette. Det har etterhvert blitt flere nettlesere som har slike svartelister, og domenet har nok blitt svartelistet fordi det en eller annen gang i nyere tid har blitt havnet og skadelig kode har blitt plassert på sidene deres.

 

Jeg ville gitt beskjed både til Finn og det aktuelle domenet. Det er ikke sikkert domeneeier er klar over problemet.

Det er nettleseren din som sier ifra at det nevnte domenet er kjent for å spre skadelig kode. Jeg tipper det er en eller flere reklamer fra domenet på siden hos Finn, og Chrome sin sikkerhetsmekanisme reagerer på dette. Det har etterhvert blitt flere nettlesere som har slike svartelister, og domenet har nok blitt svartelistet fordi det en eller annen gang i nyere tid har blitt havnet og skadelig kode har blitt plassert på sidene deres.

 

Jeg ville gitt beskjed både til Finn og det aktuelle domenet. Det er ikke sikkert domeneeier er klar over problemet.

SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL

Link to post
Share on other sites

Snakket akkurat med Kundeservice hos finn.no og de opplyste at jeg var ikke den eneste som hadde fått denne meldingen. Var dukket opp for ca. 1 time siden. De har satt folk på saken for å finne ut hvorfor. Anbefalte å bruke en annen nettleser hvis man måtte innpå "finn" inntil de vet noe mer.

Link to post
Share on other sites

ikke uvanlig at reklameserver blir hacket, slik at de prøver å spre skadevare.

 

Heller ikke uvanlig med "falske positive" , dvs at innhold feilaktig blir tolket som skadelig

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...