Davidcelius Startet 6.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 6.Juli.2013 Hei,er det noen som kan hjelpe meg med å finne ut om min båt er en spjærøykrysser?se gjerne på vedlagt bilde Sitér dette innlegget Link to post
GURIMALLA Svart 7.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 7.Juli.2013 Dette er ingen Spjærøykrysser, kanskje bygd på vestlandet? Sitér dette innlegget Link to post
Artekno Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Ser svensk ut. Sitér dette innlegget Maja - LI6522 - MMSI: 258 137 150 Link to post
optimax 150 Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 Hei det er ingen Spjærøykrysser. Jeg tippe at det kanskje kan være en båt fra Wiksten båtbyggeri i Larvik...?? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 8.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 8.Juli.2013 (redigert) Hei det er ingen Spjærøykrysser. Jeg tippe at det kanskje kan være en båt fra Wiksten båtbyggeri i Larvik...?? Litt usikker, vanskelig å si uten å se hekken fra siden eller akter. Men både baugen og vindskjermen kan passe til en Wikstenbåt. Dette er en typisk Wikstenhekk, også referert til som hønseræv: Her ser du den samme typiske hekken på en annen båt, denne gangen fra siden: Forskjellen til de fleste andre krumme hekker som jeg har sett fra andre båtbyggerier er at Wikstenhekken fortsetter å krumme helt til den kuttes, mens de andre jeg har sett rettes ut de siste 30-40 cm. Redigert 8.Juli.2013 av egilwh (see edit history) Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Kjetil Dahl Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Det litt "pelikanaktige" forskipet tyder på at sjekta er bygget av Martin Nygård i Mandal. Det korte akterdekket passer også inn. Mange av Nygårds båter hadde en esing/veiert som ikke var laget av ett stykke, men var laminert av flere tynne lister. Det kan man ikke se av bildet og uansett ser det ut som om den detaljen eventuelt er dekket av et dollbord. Jeg kjenner ikke Wikstensjektene så godt, men jeg tror de fleste av båtene hans hadde bordkledning i lerk. Spjærøykrysser er det definitivt ikke, men en flott båt etter min smak. Sitter det en Marna 2M i den? Vennlig hilsen Kjetil Dahl Sitér dette innlegget Link to post
Mons Olav Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Eller ein ska..øøø..sabb? Sitér dette innlegget Båt med fjernkontroll Link to post
Gunga Din Svart 5.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 5.Desember.2013 Ser svensk ut. Sitér dette innlegget S/Y Gunga Din Link to post
Astor Svart 6.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 6.Desember.2013 Spjærøykrysserklubben har egen facebookside. Mye ekspertise der… Sitér dette innlegget Medlem av KNBF og Totalmedlem NSSR. Husk lytteplikten K-16. Link to post
Kjetil Dahl Svart 9.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2013 (redigert) Dette er en sjekte fra Martin Nygård i Mandal. Synes den har påfallende likhetstrekk med båten til trådstarter. Vennlig hilsen Kjetil Dahl https://baatplassen.no/bildearkiv/12/12539/73_1530288741_xl-3.jpg Jeg skulle gjerne vite hvorfor det kommer opp en lenke og ikke bildet direkte..... Redigert 9.Desember.2013 av Kjetil Dahl (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Hafrsfjord Svart 9.Desember.2013 Link til dette innlegget Svart 9.Desember.2013 (redigert) Dette er en sjekte fra Martin Nygård i Mandal. Synes den har påfallende likhetstrekk med båten til trådstarter. Vennlig hilsen Kjetil Dahl Jeg skulle gjerne vite hvorfor det kommer opp en lenke og ikke bildet direkte..... Du kopierer adressen i innlegget ditt > trykker på Image-knappen> limer inn adressen> vips så har du bildet i innlegget Redigert 9.Desember.2013 av Hafrsfjord (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.