trainman Startet 7.Juli.2013 Del på Facebook Startet 7.Juli.2013 En bekjent har en 23fots halvplaner m strak aksel og DP3 170hk. Ved pådrag over 4000rpm går motoren i nødmodus og han får feilmelding om at service er påkrevd. Båten kom rett fra service hvor filtere er byttet. Problemet startet etter første tankfylling. Noen som kjenner igjen symptomene og vet hva dette kan være? Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 7.Juli.2013 Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Er du sikker på at det er en D3-170? 4000 er max rpm. Jeg klarer ikke å dra ut en eneste o/min til... -hvis ikke kameraten din har gjort noe med motorstyringa, da. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
trainman Svart 7.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Det må jeg sjekke. Var nok litt rask med å poste spørsmålet. :-) Er D3 170hk. Han er ikke helt sikker på Max. Turtall. Toppfart har normalt vært 23, nå går motor i nødmodus ved mellom 3600 og 3700rpm / 17 knop. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 7.Juli.2013 Del på Facebook Svart 7.Juli.2013 Sjekk dieselfiltre før dere starter å skru på motoren tenker jeg Sitér dette innlegget Link to post
dracoterje Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Har hatt samme problemet på mine motorer. Dieselfilterne skal skrus godt til med verktøy . Har ikke hatt noe problem med dette siden Sitér dette innlegget Link to post
sap_2000 Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Går den i nødmodus bør den vel hoste opp en melding om hvorfor den gjør det. Har du gått inn i feilloggen og sett om det står noen koder etc der? Hvilken EVC versjon har du? SAP -from my iPad using Tapatalk Redigert 8.Juli.2013 av sap_2000 (see edit history) Sitér dette innlegget Mvh. SAP Link to post
pia brændeland Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 noen som har noen rimelige koøyer til salgs? Sitér dette innlegget Link to post
kjeros Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 noen som har noen rimelige koøyer til salgs? Både Maritim og BestMarin har dette, men jeg anbefaler deg å starte en egen tråd. Sitér dette innlegget mvh kjeros-Medlem av KNBF, Oslofjordens Friluftsråd, SXK og Totalmedlem RS Link to post
trainman Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Takk for tips. Ikke min båt, så jeg har ikke løpende tilgang på info. Har videreformidlet tipsene. Sitér dette innlegget Link to post
bellen Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Prøv å drener forrfilteret for vann. Det er en vannalarm i forrfilteret, og dessverre så gir den bare en generell alarm om den blir trigget, hvertfall på dei tidligere modellene. Det er tillaget for drenering under filteret Sitér dette innlegget Link to post
trainman Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 En liten tilbakemelding. VP D3 som gikk i nødmodus når den passerte ca 3600rpm. Takk til Dracoterje som tipset om at det kunne være dieselfilteret som ikke var trukket skikkelig til. Dette ble gjort og dermed var problemet løst! Flott med hjelp fra flinke folk på båtplassen! Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.