Jump to content

Mercruiser 5.7 efi tenner ikke når den er varm.


Tom Vidar

Recommended Posts

Hei.

 

Har en Mercruiser 5.7 liter V8 Efi som vi sliter med å starte når den er varm.. Eller når den har stått et par timer etter bruk. Starteren går rundt, men den tenner ikke. Gnist på pluggene er det også. Når den er kald starter den som bare det. Noen som har vært borti noe lignende?

 

 

Mvh

Tom Vidar

Link to post
Share on other sites

Høres ut som standard "vapor lock", og er ganske vanlig.

 

Er det montert "cool fuel" dings på den motoren, og i såfall virker den som den skal.

Det sitter en regulator til bensintrykk et eller annet sted, denne har bensin inn i ene enden og en vakuumslange inn i andre enden, det første du bør gjøre er å sjekke om det er bensin i vakuumslangen.

Det skal ikke være bensin i vakuumslangen, og er det det, er regulatoren kaputt, som ofte fører til nettopp den slags problemer du beskriver.

 

Noe mer informasjon om hvilken type EFI, eller i det minste årsmodell, kunne vært kjekt ?

 

http://boatinfo.no/lib/bulletins.html#mercruiser-service-1999_07

Redigert av adeneo (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Det er en Mercruiser 5.7 EFI V8 liter 220 hk 1997 modell

 

Det høres veldig likt ut det jeg opplever. Skjedde i helgen. Vi var på tur til Strømstad og når vi skulle kjøre tilbake 2 timer sener ville den ikke starte. Fikk noen til å taue oss mot hvaler og halvveis startet motoren igjen. Samme skjedde søndag når jeg startet båten og lot den bli skikkelig varm. Stoppet den og prøvde igjen etter ca 2 timer. Ikke tegn til tenning. I dag morges startet den igjen.

Høres ut som standard "vapor lock", og er ganske vanlig.

 

Er det montert "cool fuel" dings på den motoren, og i såfall virker den som den skal.

Det sitter en regulator til bensintrykk et eller annet sted, denne har bensin inn i ene enden og en vakuumslange inn i andre enden, det første du bør gjøre er å sjekke om det er bensin i vakuumslangen.

Det skal ikke være bensin i vakuumslangen, og er det det, er regulatoren kaputt, som ofte fører til nettopp den slags problemer du beskriver.

 

Noe mer informasjon om hvilken type EFI, eller i det minste årsmodell, kunne vært kjekt ?

 

http://boatinfo.no/lib/bulletins.html#mercruiser-service-1999_07

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...