Tom Vidar Startet 8.Juli.2013 Del på Facebook Startet 8.Juli.2013 Hei. Har en Mercruiser 5.7 liter V8 Efi som vi sliter med å starte når den er varm.. Eller når den har stått et par timer etter bruk. Starteren går rundt, men den tenner ikke. Gnist på pluggene er det også. Når den er kald starter den som bare det. Noen som har vært borti noe lignende? Mvh Tom Vidar Sitér dette innlegget Link to post
DieselDahl Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Sjekk om det kommer bensin ved å ta av flammedemperen og se nedi spjeldhuset mens kompisen kjører starteren. Sitér dette innlegget Link to post
Fjordland Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Kan høres ut som den får litt vel mye bensin synes eg.... Sitér dette innlegget Link to post
Tom Vidar Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Det kommer to stråler med bensin, men pluggene er ikke spesielt våte.. Kanskje det kommer for lite bensin? Sjekk om det kommer bensin ved å ta av flammedemperen og se nedi spjeldhuset mens kompisen kjører starteren. Redigert 8.Juli.2013 av Tom Vidar (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
adeneo Svart 8.Juli.2013 Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 (redigert) Høres ut som standard "vapor lock", og er ganske vanlig. Er det montert "cool fuel" dings på den motoren, og i såfall virker den som den skal. Det sitter en regulator til bensintrykk et eller annet sted, denne har bensin inn i ene enden og en vakuumslange inn i andre enden, det første du bør gjøre er å sjekke om det er bensin i vakuumslangen. Det skal ikke være bensin i vakuumslangen, og er det det, er regulatoren kaputt, som ofte fører til nettopp den slags problemer du beskriver. Noe mer informasjon om hvilken type EFI, eller i det minste årsmodell, kunne vært kjekt ? http://boatinfo.no/lib/bulletins.html#mercruiser-service-1999_07 Redigert 8.Juli.2013 av adeneo (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Tom Vidar Svart 8.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.Juli.2013 Det er en Mercruiser 5.7 EFI V8 liter 220 hk 1997 modell Det høres veldig likt ut det jeg opplever. Skjedde i helgen. Vi var på tur til Strømstad og når vi skulle kjøre tilbake 2 timer sener ville den ikke starte. Fikk noen til å taue oss mot hvaler og halvveis startet motoren igjen. Samme skjedde søndag når jeg startet båten og lot den bli skikkelig varm. Stoppet den og prøvde igjen etter ca 2 timer. Ikke tegn til tenning. I dag morges startet den igjen. Høres ut som standard "vapor lock", og er ganske vanlig. Er det montert "cool fuel" dings på den motoren, og i såfall virker den som den skal. Det sitter en regulator til bensintrykk et eller annet sted, denne har bensin inn i ene enden og en vakuumslange inn i andre enden, det første du bør gjøre er å sjekke om det er bensin i vakuumslangen. Det skal ikke være bensin i vakuumslangen, og er det det, er regulatoren kaputt, som ofte fører til nettopp den slags problemer du beskriver. Noe mer informasjon om hvilken type EFI, eller i det minste årsmodell, kunne vært kjekt ? http://boatinfo.no/lib/bulletins.html#mercruiser-service-1999_07 Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.