Jump to content

For ein kald sommer


Ragnarok

Recommended Posts

Overhørte en samtale i dag hvor en som hadde ført nøye statistikk med vær, vind og temperatur mente at det ikke hadde vært noen god sommer siden 2006. Det er her snakk om det blide Sørlandet. Har sett at temperaturen har vært nede i 8 grader på morgenen (offisiell måling via yr.no) hvilket ikke er mye å skryte av med tanke på at meterologen sier vi har høytrykk og solen skinner. I tillegg er sjøen full av maneter uten at det går utover badegleden, men selv å fiske blir litt "kjørt" som det heter her. Og rekene koster nærmnere 250 kroner kiloen!

Ser frem til den dagen Corona er en øl og Donald er en and!

Link to post
Share on other sites

Ser ut som hummer kan være billigere....... :giggle:

 

Skal uansett handle litt reker i morgen.....skal rapportere prisen :yesnod: De oppegående vet uansett at pris på reker bestandig er høyere om sommeren og hvorfor ???

 

Spørsmål til Uglesett :lol: Hvorfor er det slik ?

 

Fordi Nordmenn spiser dette mest om sommeren, ikke om vinteren :giggle:

 

En må være oppegående for å forstå dette selv om reker faktisk smaker best om vinteren :yesnod:

 

Årsaken til at jeg svarer for Uglesett er naturligvis fordi han ikke vet noen svar selv :yesnod:

Redigert av CB. (see edit history)

Sport og fritid M.W.Lem. Kano, kajakk, Sommer og vintersport

Link to post
Share on other sites

22-23 grader og perlevær her i Kr Sand i dag. Hørte tilogmed noen som uttrykte att det var litt vel varmt når sola steiket på sitt sterkeste tidligere i dag ;-)

Skulle bli enda litt varmere i morgen og langtidsvarselet så lovende ut sist jeg sjekket.

Her på Sørlandet er sommeren kommet :-)

 

Bilde tatt nå.

 

 

bilde

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Kan ikke du bli liggende der en ukes tid sap? Jeg kommer ned til helga og blir en uke. Kan ta med en jegermeister til deg om du ikke er frisk ennå, om du blir værre kan jeg høre med mor om hu har noe hjemmebrent:) Hehe..

 

Spar i det minste litt sol til oss!

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Kan ikke du bli liggende der en ukes tid sap? Jeg kommer ned til helga og blir en uke. Kan ta med en jegermeister til deg om du ikke er frisk ennå, om du blir værre kan jeg høre med mor om hu har noe hjemmebrent:) Hehe..

 

Spar i det minste litt sol til oss!

Hehe. Mulig jeg plasker rundt i området en stund. Nå er jeg alene ombord og ser litt utfordringer med de store sprellene på egenhånd når formen ikke er god.

Et par mulige ribbeinsbrist hjelper heller ikke på, lol.

 

Solen skal jeg gjøre mitt beste for å lime fast på Sørlandet så lenge jeg kan (er her, lol ).

Er det Kr Sand du kommer til?

 

 

 

SAP -from my iPad using Tapatalk

Mvh. SAP

Link to post
Share on other sites

Hehe.. Hjemmebrenten må nok til mot ribbensbrudd;)

 

Kommer til Kristiansand ja:) fruen må hjem en tur så jeg henger meg på!

 

Vet ikke hva som er værst.. Sørlandet i knallsol UTEN båt eller Sørlandet uten sol... Hehe..

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

Jeg har bare svigers der nede.. Og de er ikke båtinteressert dessverre..

 

Uken etter skal vi til Larvik hvor det er båt og laserjolle og alt så blir bare en tøff uke;)

 

Btw: for å ikke spore av helt. 15 grader i Trondheim nå kl 1;)

Båtbensin burde man fått på blåresept! Samme med ankerdrammen. Det er jo den beste medisin! :yesnod:

Link to post
Share on other sites

12 grader i Ålesund med regn, men da kan en pusle inne med båt ting. Som å lage nytt dashbord til skibsplasten :) eller hva med å fiske? Fisken biter best når det regner :)

Rekene på kaia glimrer med sitt fravær...

Polar 17 Bowrider Prototype

Skibsplast 660 TDI 2.8

 

Gi meg et fast punkt, og jeg skal flytte jorden !! Arkimedes

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...