Mart0n Startet 11.Juli.2013 Del på Facebook Startet 11.Juli.2013 Hei Har en twin installasjon av Volvo Penta D4 260 (2007). Motorer fungerer fint og lading også, men den ene motoren må jeg veldig ofte (etter oppstart) kjøre opp til 13-1600rpm før dynamoen polariserer seg og gir lading. Noen som har erfaring med dette og tips? Har sjekket ledninger og slikt, ikke noe åpenbart som er feil. Har også målt laderen med klamme-amperemeter og sett at den faktisk lader når den først polariserer seg. /Frode Sitér dette innlegget Link to post
Lars H. Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Har du lys i ladelampen når du slår på "tenningen"? Sitér dette innlegget Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag. Link to post
Mart0n Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Alt er digitalt på disse maskinene, så jeg har ikke en slik tradisjonell ladelampe. ladelampen blinker hos meg etter start og jeg ser det på voltmålingen at jeg bare har 12.5 frem til turtallet kommer opp. Jeg vet at dynamoen må ha motstand i ladelampen for å polarisere seg, men er usikker på hvordan detter er på disse EDC kontrollerte motorene. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 (redigert) Er reimene dine ok? Hvordan kjennes spennhjulet ut? Mener å huske det har blitt endret fra plast til metall. Jeg hadde en D6 310 der ladelampa blinka på lavt turtall. Fikk ny dynamo, og problemet var løst Redigert 11.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Mart0n Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 reimer og alt er fint. ingenting som slurer. Jeg teiter dem opp med korrekt moment og da holder de bra. Jeg har lading på tomgang, det er bare rett etterstart at dynamoen ikke polariserer seg og derfor ikke gir lading før turtallet kommer opp. Etterpå kan jeg ta ned igjen på tomgang. Sitér dette innlegget Link to post
hegra Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Har vært borti dette på storbil , 2 stk.Volvo. Måtte ruses ørlite hver gang de ble startet før det ble liv i lading og turteller. Ble aldri fiksa på disse 2, men plagsomt hvis de som kjørte bilene ikke var klar over dette. Men når lading og turteller ble aktivert så koblet det ikke ut igjen selv om turtall ble senket til laveste tomgang. Plagsomt og det skal selvfølgelig ikke være slik, men har dessverre ikke oppskriften på utbedring. Sitér dette innlegget Link to post
Worry II Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Er ikke dette ganske vanlig ? Jeg må også en kjapp tur opp i 11-1200 omdreininger for å slukke lampa på min Yanmar 4lha. Etter det er alt i orden. Sitér dette innlegget Link to post
Moyja Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Dette er som oftes en regulator feil Sitér dette innlegget Link to post
Bateman Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Har det samme på mine gamle kad42, men bare når de har stått over natt eller lengre. Lampene lyser etter start og de trenger ørlite gass før alt slukker. Deretter kan de gå fint på tomgang med normal lading. På varme eller lunkne motorer trengs det ikke ekstra gass. Dersom noen har en god løsning er jeg også takknemlig for innspill. Sitér dette innlegget Silver Viking 15, SeaRay Sundancer 250, Princess 366 Riviera Link to post
Brigg Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Har vært borti noe tilsvarende på D6 som er kliss lik D4 når det gjelder lading. Da var det motstanden som er montert på D+ på dynamoen som hadde tatt kvelden. Denne er enkel å bytte så lenge du kommer greit til bak på dynamoen. Mer om mine erfaringer i denne tråden. Motstanden har pos 20 på bildet i første innlegg. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.