Jump to content

92 mod Yamaha 40hk 2-takt, låser ikke når den er tiltet ned.


rolf1

Recommended Posts

Har en 92 mod 40 hk yamaha 2-takt, med manuell tilt, som ikke lenger går i lås når den er tiltet ned. Dette medfører at det kommer rett opp ved bakking. Noen som har vært borti det samme?

Er det noe som er rustet fast, eller er det de to klørene som går rundt tiltpinnen som er slitt?

Når motor tiltes ned, høres det ikke lenger "klikk" og motor kan løftes rett opp igjen.

Link to post
Share on other sites

Nei, jeg gjør som jeg alltid har gjort. Men i år vil den ikke låse. Tidligere kom det ett "klikk" når den kom ned, så måtte en arm løftes for å løfte opp klørne som ligger rundt tiltpinne. Nå slipper de klørne uansett når jeg løfter den opp eller bakker.

Link to post
Share on other sites

På noen jeg har vært borte i er det et poeng at de ikke står i revers når de vippes ned. Men det er neppe forklaringen hos deg, siden du gjør det akkurat som før. Da "lukter" det kanskje noen bevegelige deler som er satt seg og som trenger litt bevegelse i kombinasjon med 5-56/olje?

Link to post
Share on other sites

Ja, jeg tenkte det samme. Men jeg sprayet, oljet og greaset alt av bevegelige deler, banket lett med hammer for å se om noe slapp, men ingen forskjell. Må nok bare bite i det sure eplet og levere den inn. Er så mye styr når vi ikke har vei ned til båten.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...