rolf1 Startet 11.Juli.2013 Del på Facebook Startet 11.Juli.2013 Har en 92 mod 40 hk yamaha 2-takt, med manuell tilt, som ikke lenger går i lås når den er tiltet ned. Dette medfører at det kommer rett opp ved bakking. Noen som har vært borti det samme? Er det noe som er rustet fast, eller er det de to klørene som går rundt tiltpinnen som er slitt? Når motor tiltes ned, høres det ikke lenger "klikk" og motor kan løftes rett opp igjen. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 er vel en liten hendel på den som må stå i rett stilling for at den skal låse...? Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
rolf1 Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Nei, jeg gjør som jeg alltid har gjort. Men i år vil den ikke låse. Tidligere kom det ett "klikk" når den kom ned, så måtte en arm løftes for å løfte opp klørne som ligger rundt tiltpinne. Nå slipper de klørne uansett når jeg løfter den opp eller bakker. Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 ok, på den vi hadde var det en liten hendel som koblet ut låsen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Ronald Svart 11.Juli.2013 Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 På noen jeg har vært borte i er det et poeng at de ikke står i revers når de vippes ned. Men det er neppe forklaringen hos deg, siden du gjør det akkurat som før. Da "lukter" det kanskje noen bevegelige deler som er satt seg og som trenger litt bevegelse i kombinasjon med 5-56/olje? Sitér dette innlegget Link to post
rolf1 Svart 11.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.Juli.2013 Ja, jeg tenkte det samme. Men jeg sprayet, oljet og greaset alt av bevegelige deler, banket lett med hammer for å se om noe slapp, men ingen forskjell. Må nok bare bite i det sure eplet og levere den inn. Er så mye styr når vi ikke har vei ned til båten. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.