JM Pettersen Startet 12.Juli.2013 Del på Facebook Startet 12.Juli.2013 Har i dag fått kjøpt meg eit understell på i 87mod campingvogn... som eg skal bygge om.... er det noen som har prøvd dette..? Hvor får eg kjøpt ruller og "side støtter" eg veit ikkje kva det heiter på båt språket... Eg innbiller meg at eg har sett slikt på biltema... er dette ok å bruke..? Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 12.Juli.2013 Del på Facebook Svart 12.Juli.2013 Både BT og Jula har dette, og det er vel greit.... Måtte bytte et rullehjul på en Brenderuphenger i fjor, og gummihjulet (luft type trillebårhjul) jeg fikk på Jula var nøyaktig samme konstruksjon som originalen. Passet rett på. Begge steder får du i grunnen det du trenger for å bygge. Problemet kan vel evt. være rustbeskyttelse/galvanisering på metalldeler, men det er et spørsmål om skylling og vedlikehold. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
JM Pettersen Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Noen fleire tips.? Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Min erfaring er at det lønner seg bytte hjullagre og sjekke tilstanden på dekkene når båten er lastet på. Gammel gummi kan ha sprekker som ikke synes før vognen har fått tung last. Sitér dette innlegget Link to post
JM Pettersen Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Ja er te tenkt og overhale understellet både foringer hjullager og bremser.... er det vanskelig å få det godkjent.? Sitér dette innlegget Link to post
Folk I Båt Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Tidligere var det stort sett bare krav om vektkode på drag og aksling ved "selvbygg", så der burde du være godt dekket. Hvordan det er i dag er jeg usikker på. Det beste er uansett å snakke med biltilsynet først. Sitér dette innlegget Link to post
ezach Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Lenge siden jeg snakket med Tilsynet om reglene. Et vesentlig tips: Du må plassere støttene slik at båten ligger med litt overvekt forover og gir ganske presis 50 kg vekt på kula (hengerfestet). Jeg var nøye med den detaljen ved ombygging av en båthenger og fikk de beste kjøreegenskapene jeg noen gang har opplevd. :) Sitér dette innlegget Link to post
Maruma Svart 13.Juli.2013 Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Hei :-) Du burde ta en prat med tilsynet først, de forteller deg gangen i prosessen. Utgangspunktet er bra, et registrert objekt, det er verre med helt selvbygg om man skal ha det godkjent. Tipper du må sveise på noen avstivere, campingvognunderstell uten huset oppå som stiver av er lealaust.... Skal du kjøpe nye dekk er http://www.dekkonline.com/ stedet. Kjøpte forsterkede varebildekk til vogna mi der, koster 6-700kr dekket og det er helt grei kvalitet. De leverer dekkene til jobben din om du vil, veldig enkelt :-) Sitér dette innlegget Link to post
JM Pettersen Svart 13.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Juli.2013 Ja får snakke med biltilsynet så blir dei sikkert veldig fornøyde når dei får være med på prosessen :P Sitér dette innlegget Link to post
Lady B Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Snakket med Biltilsynet om dette for et par-tre år siden. Generell regel er at sånt er ikke lov lenger. Sitér dette innlegget Link to post
MT. Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Store variasjoner fra stasjon til stasjon... Prøv i annet fylke om nødvendig. Sitér dette innlegget baatplassen.no Din kommunistiske hjemmehavn på nettet! Link to post
JM Pettersen Svart 16.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 16.Juli.2013 Noen som har bilder av ei slik vogn som er heimelaga.? Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.