Petter-B Startet 13.Mars.2005 Del på Facebook Startet 13.Mars.2005 (redigert) Hvor mange av oss har ikke ønsket at pentryet (Byssa) hadde dobbelt så stor plass. Særlig kjøkkensjefen trives best når det kan kokes i mer enn en kasserolle av gangen, og har lenge etterlyst slike som kunne settes i hverandre for å spare plass. På messa i helgen kom jeg over kun 1 utstiller som hadde noe slikt, men dessverre var prisen for meg helt umulig å forsvare, 4 båtpenger (4000) for 3 kassereller synes nærmest uhørt, når Ikeakvalitet hadde vært bra nok! Nå setter jeg min lit til at dere båtvante kjøkkensjefer kommer opp med samme systemet men til Ikea pris? Er det noen som har noen tips før båten fylles opp? Noe slikt er det vel kjøkkensjefen ser etter: Redigert 13.Mars.2005 av Petter-B (see edit history) Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Baltic Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Nå setter jeg min lit til at dere båtvante kjøkkensjefer kommer opp med samme systemet men til Ikea pris? Er det noen som har noen tips før båten fylles opp? Noe slikt er det vel kjøkkensjefen ser etter: <{POST_SNAPBACK}> Hvorfor ikke kjøpe på IKEA da? Eller Claes Olson el. Biltema? Alle disse har nok rimelige kasseroller som du etterspør Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Du foreslår Ikea selv. I tillegg kan jeg foreslå å prøve Pytt & Panne på Lierskogen. Vi fikk ett helt sett i en pappeske nærmest kasta etter oss der i vinter. Mer enn på bildet du viser for under 300kr. Tynnbunna med teflonbelegg. Garantert dårligere kvalitet en på messa, men mer enn godt nok for oss. Kjelene passer ikke 100% til hverandre, men skitt au! Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Hvorfor ikke kjøpe på IKEA da? Eller Claes Olson el. Biltema? Alle disse har nok rimelige kasseroller som du etterspør <{POST_SNAPBACK}> Problemet er at de ikke kan stables oppi hverandre på samme måte, etter det jeg har sett da. har dere noen konkrete tips så kom gjerne med dem. Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Arnstein Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Siden vi har kun to bluss til rådighet, ha vi funnet ut at to kasseroller, en liten sauspotte og en stekepanne er det idelle for oss. Tar ellers for mye plass. Vet ikke hvor vi skulle fått satt fra oss flere gryter. Ellers er grillen et velsignet kjøkkenredskap. En sånn liten Weber er tingen. Sitér dette innlegget mvh Arnstein M/B JAVA Ja, til obligatorisk småbåtregister og båtførerprøve. Link to post
Suzuki Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Hvis påenget forsåes rett av meg, så trenge du kjeler der du kan sette en kjele, f.eks med grønnsaker over en annen kjele, med potitter ? AKA - dampkoker. Dette finnes i hopetall på IKEA. De har også finflotte teflon turpanner til 25,- riksdaler.. Suzuki Sitér dette innlegget No boat needed.. Link to post
Lotus Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Kona kjøpte 3 gryter og ei stekepanne i en helt vanlig kjøkkenutstyrsbutikk. De var beregnet for camping og hadde ikke faste håndtak, men et løst håndtak som man i løpet av 2 sekunder klipset på langs toppen. 2 løse grytelokk. Hele greia stables oppi hverandre når de ikke er i bruk, med et ark tørkerull mellom hver gryte. ( belagt med teflon-type belegg innvendig ) Siden dette var til campingliv og ikke til båtliv, kostet de bare et par hundrelapper for stykket. Ta deg en tur i nærmeste kjøkkenutstyrsbutikk, så er du snart i mål uten å trenge en byggelånskonto. Lotus Sitér dette innlegget Link to post
stsoleil Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Fikk til jul fiskegryte::: oval og går over begge blussene... Med rist til å løfte - skal bli en lek å koke krabber eller "jomfruhummer" på Læsø...... Sitér dette innlegget Link to post
Sigurd Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 stables oppi hverandre på samme måte Stormkjøkken?? Veldig primitivt, men funker OK. Sitér dette innlegget Link to post
Petter-B Svart 13.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Kona kjøpte 3 gryter og ei stekepanne i en helt vanlig kjøkkenutstyrsbutikk. De var beregnet for camping og hadde ikke faste håndtak, men et løst håndtak som man i løpet av 2 sekunder klipset på langs toppen. 2 løse grytelokk. Hele greia stables oppi hverandre når de ikke er i bruk, med et ark tørkerull mellom hver gryte. ( belagt med teflon-type belegg innvendig ) Siden dette var til campingliv og ikke til båtliv, kostet de bare et par hundrelapper for stykket. Ta deg en tur i nærmeste kjøkkenutstyrsbutikk, så er du snart i mål uten å trenge en byggelånskonto. Lotus <{POST_SNAPBACK}> Takk Lotus, vi sjekker. Problemet er jo stableplassen i pentryet, den er sværty begrenset, og da er det et stor fordel å ha kasseroller som kan stables oppi hverandre. Hilsen Petter Sitér dette innlegget Hvorfor vi ikke har kjøpt bobil eller campingvogn? Jammen de flyter jo så dårlig.. Link to post
Skipper Worse Svart 13.Mars.2005 Del på Facebook Svart 13.Mars.2005 Ett eller anet sted i huset har jeg et gammelt campng-sett med alt man trenger, stuet i hop slik at det tar mindre plass enn en tiliters bøtte. Det er samme opplegget som nevnt ovenfor, to kjeler + stekepanne stueet i hverandre med løst håndtak, men i tillegg er det tallerker og glass og forsyne meg også dype tallerker. Dette brukte vi da jeg var liten (mindre? ) på camping-ferier ... dvs. på det gyldne sytti-tallet en gang. Men jeg hadde dette sist i bruk da vi hadde Nidelv'en så det er ikke mye mer enn ti år siden ... og det var godt som nytt. Sitér dette innlegget I've always been crazy, it has kept me from going insane. www.baatjuss.no | www.judiciumblawg.no Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.