Julie III Startet 14.Juli.2013 Del på Facebook Startet 14.Juli.2013 Kad44 Motorene går kalde ved rolig gange, så antar at de ikke lukker skikkelig. Har renset systemet. Går det an å skru ut termostatene og rense de uten å måtte tappe anlegget for kjølevæske? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 14.Juli.2013 Del på Facebook Svart 14.Juli.2013 Bytt de. Har en kompis med KAD42, samme symptomer. Byttet termostat=feil borte. Maskinen funker igjen med riktig temperatur. Forresten: Hva mener du med kalde? De skal holde rundt 80 grader omtrent.. mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
gsg Svart 14.Juli.2013 Del på Facebook Svart 14.Juli.2013 Har vert borti samme problemet på mine Kad44. Da var det noe som hadde lagt seg på sete slik at termostaten ikke lukket. Det såg ut som krystalisert kjølevæske. Det er enkelt å fikse 4 skruer så tar du opp termostatene, legger du munnen nedpå å blåser så finner du ut hvem som ikke lukker, det er 2 stk. Sitér dette innlegget Link to post
Mille II Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Drar opp denne igjen jeg da mine virker å ha samme diagnose :-) Må man tappe av anlegget helt for å skifte disse eller går det å bare skru løs bytt og sett sammen med ny pakning? Sitér dette innlegget Link to post
Windy37GM Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Ikke helt ned, men en del kjølevæske må av. Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post
Jori Svart 27.Juni.2016 Del på Facebook Svart 27.Juni.2016 Nå var jeg tilfeldigvis tilstede da termostatene til Julie ble byttet. Han hadde kjørt systemrens innvendig og ikke fått vasket/skylt motorene godt nok rent, så termostatene tettet seg mener jeg var resultatet. Sap som gjorde jobben på gjestehavnen i Arendal. Så min anbefaling vil være å skylle godt igjennom motor i samme moment. Får man også byttet ut frostvesken i samme slengen. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.