Jump to content

VP Kad44 går kald. Rense termostat?


Julie III

Recommended Posts

Bytt de.

Har en kompis med KAD42, samme symptomer. Byttet termostat=feil borte. Maskinen funker igjen med riktig temperatur.

Forresten: Hva mener du med kalde? De skal holde rundt 80 grader omtrent..

 

mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Har vert borti samme problemet på mine Kad44. Da var det noe som hadde lagt seg på sete slik at termostaten ikke lukket. Det såg ut som krystalisert kjølevæske. Det er enkelt å fikse 4 skruer så tar du opp termostatene, legger du munnen nedpå å blåser så finner du ut hvem som ikke lukker, det er 2 stk.

Link to post
Share on other sites

  • 2 år senere...

Nå var jeg tilfeldigvis tilstede da termostatene til Julie ble byttet. Han hadde kjørt systemrens innvendig og ikke fått vasket/skylt motorene godt nok rent, så termostatene tettet seg mener jeg var resultatet. Sap som gjorde jobben på gjestehavnen i Arendal.

 

Så min anbefaling vil være å skylle godt igjennom motor i samme moment. Får man også byttet ut frostvesken i samme slengen.

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

×
×
  • Create New...