kapteinRøed Startet 14.Juli.2013 Del på Facebook Startet 14.Juli.2013 Er det noen som har peiling på hondamotorer? evt. kan gi meg noen råd. byttet nylig impeller på motoren og alt er satt på riktig plass, men det kommer fortsatt ikke noe kjøling ut. hvis man gir på litt gass kommer det så vidt ut, men tørr ikke å kjøre med den på grunn av man kan forebygge skade.. noen råd?takker og bukker på forhånd Sitér dette innlegget Link to post
yam2 Svart 14.Juli.2013 Del på Facebook Svart 14.Juli.2013 Enten er systemet tett en eller annen plass, eller er pilothull tett,prøv og stikk inn noe tynt. og du har vel ikke glemt kile til impeller. Sitér dette innlegget Link to post
bluemarlin Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Var den gamle impelleren ødelagt? som regel når en impeller er ødelagt så vises det veldig godt, det mangler hele biter av den. Hvis den gamle var hel men du hadde dårlig stråle som nå så er nok heller problemet at dysen til kontrollstrålen er tett. Det løser du ved å stikke en tynn streng inn gjennom dysen og stake den opp. Det kan nemlig legge seg saltavleiringer der så ser det ut som du har dårlig kjøling. Sitér dette innlegget På Yttersia Link to post
Storskarv Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 (redigert) Slange + den lille dysen som kontrollstrålen kommer fra har en tendens til å tette seg på Honda. Ta bort slangen, blås/stikk opp slangen + stikk opp inn i blokka. Start så motoren med fingeren på hullet så det ikke spruter vann overalt. Fjern så fingeren forsiktig :-) Spruter det vann er det bare å stoppe motoren og montere tilbake den tynne slangen.... Impellerne til Honda bruker å være av serdeles god kvalitet. Fikk du alarm på høy temperatur før du skiftet impelleren? Redigert 15.Juli.2013 av Storskarv (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Kaffelars Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Oppe, bak på blokka på venstre side sett bakfra er det et deksel du kan ta vekk som sitter med 6-7 små bolter. Under her sitter løpene til kjølekappa - løse impellerbiter og skit havner gjerne her. Skift/rens også termostaten som sitter på toppen av denne (2 bolter til). Sitér dette innlegget Link to post
kapteinRøed Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 kilen har jeg ikke glemt så den skal være der. den forrige impelleren var helt fin. men det kan hende at det har vært en enda eldre impell som har gått i oppløsning. men tviler litt på det. Termostaten har jeg måtte byttet så den skal være ren :) Det er en føler som piper, men vet ikke hva den piper for. men det kan godt hende at det er derfor alarmen slår ut. (at det er blir for varmt) Tusen takk for svar. skal prøve det dere foreslo Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 vet ikke om det også gjelder Honda, men på f.eks Yamaha så kan man ved impellebytte, risikere at man ikke treffer skikkelig med stigerøret på vannpumpa når undervannshuset monteres på igjen Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
kapteinRøed Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 ja, det stigerøret sitter litt løst, men den startet å kjøle dårlig før jeg monterte ifra undervannshuset Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.