Jump to content

Evinrude 6 HK stopper med motordeksel men går som en klokke uten

sveinef

Recommended Posts

Eksosen fordriver oksygenet som motoren skal ha.På en Honda 10 hester som jeg hadde tettet jeg innvendig der eksosbendet går ned i stammen med tec7.Vannkjølt eksosbend.(vet ikke hvordan det ser ut inni din motor).Så borret jeg større hull ca8-10mm bak på stammen der eksosen kommer ut slik att det blir mindre mottrykk for eksosen.Etter dette gikk motoren fint med skikkelig gromlyd ut bak.

Tett luftfilter. Får nok luft når lokket er av, men for lite når lokket er på?

er ikke mye til luftfilter på påhengere - som regel bare en plastboks som skal redusere innsugsstøyen

Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha

Har samme motor her, som jeg har utviklet en del nye banneord over. Har nå skiftet ut absolutt alt av elektroniske deler, fra en tilsvarende motor som gikk, og jeg klarer ikke å få start på den. Gnist på begge plugger, bensin får den, men tenner ikke. Elektronikken er levert tilbake, men det om satt på når jeg begynte sitter selvfølgelig på igjen. Har hatt av toppen på den, og sylindere og stempler bærer preg av få gangtimer. Så om du trenger en delemotor er det bare å skrike ut.

Reder og Captain's bitch på M/S Fars Vilje Østfoldtreffet 2017

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...