torbjørnsdal Startet 15.Juli.2013 Del på Facebook Startet 15.Juli.2013 Hei Folkens , Vi har fått kjøpt oss en Bavaria 37 Sport , og motorene ( Volvo penta D4 300 hk) er gått 300 timer. Jeg sliter med en ulyd i strammehjulet til kompressor reima. Jeg tror ikke lageret er dårlig , for det skal vel holde mer en 300 timer. Jeg er ingen ekspert , så jeg spør om hjelp . er det noe som kan gjøres for å fjerne kvinelyden uten å bytte hjul ? Jeg har ikke fått brukt båten noe spesielt enda, så kan jo være at ulyden forsvinner , men er ikke sikker. Ulyden er der på tomgang , men når jeg gasser på litt så forsvinner den . Noen som har noen gode tips??? Sitér dette innlegget Link to post
Fjellbonden Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Ville byttet det, så hatt det gamle i reserve hvis lageret kjennes tett og fint ut. Sitér dette innlegget Link to post
Blaamyra Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Det høres ut som en litt slakk reim. Tiltar lyden dersom du bruker mye strøm, som f.eks baugpropellen? Dersom så er tilfelle er det bare å få strammet, evt. byttet reim. Sitér dette innlegget Det er bedre å være rik og frisk enn syk og fattig! Link to post
Ludde Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Høres ut som om det er reimene. VP har forbedrede reimer som ikke lager disse lydene, og vi byttet disse for to år siden på våre D4 og ulydene forsvant. Kan være en ide å bytte strammehjul også samtidig. Dersom disse er svarte er det de gamle, de nye er i blankt metall. Sitér dette innlegget Hilsen Ludde Link to post
Bonus Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Og, det er vesentlig mindre støy i de nye (metall) strammehjulene. Vi har også byttet disse. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.