dobba Startet 15.Juli.2013 Del på Facebook Startet 15.Juli.2013 Ska montere gass/gir kabler og kontrollboks nå, men lure på hvor mye bøying/vinkel kablene tåler? Knekker disse om eg bøye de rundt et 90 graders hjørne,rett bak kontrollboksen? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 (redigert) Ingen gass/gir kabel tåler en 90 graders bøy, med mindre det er el.kabel. Det er tross alt en ståltråd/wire som skal bevege seg inni en strømpe. Jo mer skarp bøyen blir, jo striere blir det å føre tråden/wiren inni strømpen. Hvis kabelen får en knekk, får tråden/wiren en knekk også og da får du ikke bevegd spaken. Så skal man ha en kabel i skarp sving, må du ha lenger kabel og ha en ekstra loop på den for å styre den dit du vil... Kjetil S Redigert 15.Juli.2013 av Kjetil1 (see edit history) Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
ivar Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 enig med kjetil Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
dobba Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Var redd for det.. vel,får ta på meg tenke-trusa og finne på en reodorløsning.... men takk! Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 15.Juli.2013 Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Sleng ut et bilde av der du har planer om å montere styreboksen, og nærliggende områder. Da kan vi se om det er mulighet for å bore et hull for å trekke kabelen igjennom hulrom og slikt. Kan du føre kabelen inn i et rom som har plass til ei god sløyfe, kan du stikke den inn ett hull og ut et annet slik at den havner der du ønsker uten skarpe knekker og bøyer... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
dobba Svart 15.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 15.Juli.2013 Tenker på noe sånt ja,skråskjære hull i konsoll,få den under ratt og via rommet te bensintank og vidre bakover under reling.... om eg er forvirra ikveld sleng eg ut bilde,så kanske du el noen ser løsning ikke jeg gjør:) Sitér dette innlegget Link to post
dobba Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Da er kabler lagt frem te motor og boks fått sin plass:) da er spm, kablene er klin like, samme "vandring/utslag" på begge. Skal det være det? Den til gass har nå for kort vandring tror jeg. Noen som kan sin ultraflex? Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Og du er sikker på at gasskabel står på gass og gir på gir? Bare kontrollspmål... Det er alltid justering i ene eller begge ender av kabel. Har du for lite vandring, kan det være at du må justere utover på enden av kabel for å få den lenger og dermed mer vandring... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
dobba Svart 17.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Eneste jeg er sikker på er at jeg ikke er høyere utdannet ingienør.... men,skal det være forskjell på kablene te gass og gir? Er ikke det tror jeg... Sitér dette innlegget Link to post
Kjetil1 Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 De er like, men det er fort gjort å sette på gass i ene enden og gir i andre og få feil vandring. Hvis de står på rett plass er det justering som forandrer vandring... Kjetil S Sitér dette innlegget Citroen DS. If I have to explain, you wouldn't understand... Link to post
dobba Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Kjetil s, for en kunnig kar! Takk for hjelp:) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.