kairoger73 Startet 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 16.Juli.2013 Nokon på forumet som har importert VP fra Kina? $3200 inkl frakt vil bli 20.000,- NOK før momsen til staten skal leggast på. Men totalt så blir det uansett 1/2 pris på det den kostar "i butikk" her heime. http://outboardengineindo.com/products/New-Volvo-Penta-D1%252d13F-Marine-Diesel.html Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Usikker om den prisen virkelig kan være inkludert frakt. Hvis du leser på Shipping and Terms så står det noe om at du får en mail i etterkant av ordre, hvor du må velge leveringsmetode og kostnadene. Men hvis det stemmer at det er inkl. frakt så er det jo et røverkjøp. Du må vel også betale HK avgift, men det blir vel bare litt over 3000,-. kroner. Bestill du først så kommer jeg etter ;) Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Les "shipping and handling" avsnittet, der står send mail vedr valg av transportmåte. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
kairoger73 Svart 16.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Prøvde å legge den i handlekorga og gikk til kassen. Fekk da opp at mitt land kvalifiserte til fri frakt. Men, det som høyres ut til å for være for godt til å være sant er som regel det.... Kan kanskje senda ein mail til MasterCard og høyra ka dei trur, hvis det er OK der så er vel betalingen sikra hvis ingen motor kjem. Sitér dette innlegget Link to post
Chris284 Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Da ville jeg hørt hva "fri frakt" innebærer før jeg hadde betalt. Med båt tar det en måned eller to. Med fly koster det nok ekstra. Sitér dette innlegget Chris Craft 284, 1988 mod. 2 x Mercruiser 4.2L 220hk diesel, Bravo 2, 100knop Link to post
fredde1972 Svart 16.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 16.Juli.2013 Ja, jeg la også en i handlekorven å fikk beskjed om det samme at mitt land kvalifiserte for fri frakt. Forsøk å sende en mail til de å spør om det er fri frakt til Norge. Sitér dette innlegget Link to post
båtløskar Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Da ville jeg hørt hva "fri frakt" innebærer før jeg hadde betalt. Med båt tar det en måned eller to. Med fly koster det nok ekstra. selvfølgelig er frifrakt med båt. de sender ikke sånne ting gratis med fly :P Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Synes dette høres for godt ut til å være sant. Om man får en motor til halv pris alt inkludert med garanti er det jo lit rart at ikke flere har gjort dette!? Så nå at det er bare småmotorer på den siden det refereres til Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
tb55 Svart 17.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 17.Juli.2013 Jeg har kun god erfaring, men det er fra alibaba.,kina. Klarer ikke finne noe på siden om garanti, men regner med 1 år er standar. Da må motoren sansynligvis returneres til selger. Akkurat det er vel en av årsakene til at motoren selges så billig, det koster jo å opprettholde 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett, i allefall for enkelte merker....... Sitér dette innlegget Link to post
fredde1972 Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Fikk svar på en mail jeg sendte i går. Sånn jeg forstår mailen er ikke frakt eller gear inkludert. Feil bilde mao å det gis et feilaktig intrykk av fri frakt. Sitér dette innlegget Link to post
Akvanauten Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Det kan nok være et røverkjøp, men jeg tror nok det kan bli litt vanskelig å få en god garanti. Ja du får nok ett års garanti, men om noe går galt, hva skjer da? Sender de en mann fra Kina for å fikse det? Skal du selv finne et verksted her hjemme og legge ut for så å sende regningen til Kina? Det høres litt plundrete ut, så jeg tror nok du må stå for garantien selv. En annen sak er jo om det kommer noen varer etter at du har sendt pengene. Om kredittkortselskapet dekker ditt tap da, aner jeg ikke. Men transport fungerer godt her i verden. Det ville jeg ikke vært bekymret for. Det kommer frem, men det tar tid, og får du feil agent som skal tolle dette inn for deg i Norge så koster det skjorta! Det skal være endel penger å spare og du skal være villig til å ta endel risiko om du skal gå for dette. Lykke til! Sitér dette innlegget "If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!" Link to post
Jan E. Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 En Yamaha F225 koster rundt 55.000kr der. HK avgift blir 36.000. + moms så har en passert litt over 100.000. På Finn ligger disse nye til rundt 280.000 kr. Selv om de kanskje leveres uten propell og instrumenter etc så virker det på meg som veldig mye å hente? Til slike priser har jo garanti egentlig ikke så mye å si. Da kan en selge motoren som delemotor her i Norge for samme summen som det koster å hente seg en ny motor... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
kairoger73 Svart 20.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 Har sent ein mail vedr MS10A og frakt. Og da spratt prisen litt opp. Totalt $4650 kjem det på da, legg til 2000,- NOK i HK avgift og 25% MVA på alt so blir sluttsummen 34.700,- NOK. Eg ser at den lokale sjappa her i byen tilbyr ein VP D1-20 med MS10A til 54.000,- (veit ikkje pris på D1-13, men kanskje ein kan regne med ca 50.000,-) Da blir forskjellen kun 15.000,- noko som gjer at det ikkje blir aktuelt å importera både pga pris- garanti og risiko. Sitér dette innlegget Link to post
Strå Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 (redigert) hmm hvor har du dette fra Jan E. ? har du en link til noe side. En f225 oppsatt for vanlige kontroller koster nå 205 000 her i landet forresten, ikkje 280 000 Redigert 20.Juli.2013 av Strå (see edit history) Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Jan E. Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 (redigert) Ble tilfeldig at jeg tok akkurat den som utgangspunkt. Og fant kun en ny fra forhandler på Finn,no. Og der ser det ikke ut som kontrollboks og instrumenter følger med engang. Men liten sjanse for at de blir solgt da. Når jeg tenker etter så virker jo din pris litt mer riktig. For er vel rundt ca 100hk skjæringspunktet for 1000kr/hk er? De mindre er dyrere, og større er billigere? Isj. Da falt jo regnestykket for å gå over til stor båt med påhenger bort :-( Redigert 20.Juli.2013 av Jan E. (see edit history) Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Strå Svart 20.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 20.Juli.2013 jo-vel mn tenkte igrunn på den lave prisen du fant fra Indonesia Sitér dette innlegget It is dangerous to be right in matters on which the established authorities are wrong Link to post
Jan E. Svart 22.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 22.Juli.2013 Samme forhandler som er linket til i første post. Men en bør jo få sjekket disse motorene nøye før kjøp vil jeg tro. I dag finnes det drevkopier som er vanskelig å spotte. Utenbordsmotorer er kanskje også rammet av kopiindustrien... Sitér dette innlegget Jara Wynja Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.