Jump to content

Importere ny VP fra Indonesia

kairoger73

Recommended Posts

Usikker om den prisen virkelig kan være inkludert frakt. Hvis du leser på Shipping and Terms så står det noe om at du får en mail i etterkant av ordre, hvor du må velge leveringsmetode og kostnadene. Men hvis det stemmer at det er inkl. frakt så er det jo et røverkjøp. Du må vel også betale HK avgift, men det blir vel bare litt over 3000,-. kroner.

Bestill du først så kommer jeg etter ;)

Prøvde å legge den i handlekorga og gikk til kassen. Fekk da opp at mitt land kvalifiserte til fri frakt. Men, det som høyres ut til å for være for godt til å være sant er som regel det.... Kan kanskje senda ein mail til MasterCard og høyra ka dei trur, hvis det er OK der så er vel betalingen sikra hvis ingen motor kjem.

Synes dette høres for godt ut til å være sant. Om man får en motor til halv pris alt inkludert med garanti er det jo lit rart at ikke flere har gjort dette!?

Så nå at det er bare småmotorer på den siden det refereres til

Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv

Jeg har kun god erfaring, men det er fra alibaba.,kina. Klarer ikke finne noe på siden om garanti, men regner med 1 år er standar. Da må motoren sansynligvis returneres til selger. Akkurat det er vel en av årsakene til at motoren selges så billig, det koster jo å opprettholde 2 års garanti og 5 års reklamasjonsrett, i allefall for enkelte merker....... :pray:

Det kan nok være et røverkjøp, men jeg tror nok det kan bli litt vanskelig å få en god garanti. Ja du får nok ett års garanti, men om noe går galt, hva skjer da? Sender de en mann fra Kina for å fikse det? Skal du selv finne et verksted her hjemme og legge ut for så å sende regningen til Kina? Det høres litt plundrete ut, så jeg tror nok du må stå for garantien selv.

En annen sak er jo om det kommer noen varer etter at du har sendt pengene. Om kredittkortselskapet dekker ditt tap da, aner jeg ikke.

Men transport fungerer godt her i verden. Det ville jeg ikke vært bekymret for. Det kommer frem, men det tar tid, og får du feil agent som skal tolle dette inn for deg i Norge så koster det skjorta!

Det skal være endel penger å spare og du skal være villig til å ta endel risiko om du skal gå for dette. Lykke til!

"If you don't go when you wanna go, when you do go, you'll find you've gone!"

En Yamaha F225 koster rundt 55.000kr der. HK avgift blir 36.000. + moms så har en passert litt over 100.000.

På Finn ligger disse nye til rundt 280.000 kr.

Selv om de kanskje leveres uten propell og instrumenter etc så virker det på meg som veldig mye å hente?

Til slike priser har jo garanti egentlig ikke så mye å si. Da kan en selge motoren som delemotor her i Norge for samme summen som det koster å hente seg en ny motor...

Jara Wynja

Har sent ein mail vedr MS10A og frakt. Og da spratt prisen litt opp. Totalt $4650 kjem det på da, legg til 2000,- NOK i HK avgift og 25% MVA på alt so blir sluttsummen 34.700,- NOK.

Eg ser at den lokale sjappa her i byen tilbyr ein VP D1-20 med MS10A til 54.000,- (veit ikkje pris på D1-13, men kanskje ein kan regne med ca 50.000,-) Da blir forskjellen kun 15.000,- noko som gjer at det ikkje blir aktuelt å importera både pga pris- garanti og risiko.

Ble tilfeldig at jeg tok akkurat den som utgangspunkt. Og fant kun en ny fra forhandler på Finn,no. Og der ser det ikke ut som kontrollboks og instrumenter følger med engang.

Men liten sjanse for at de blir solgt da.

Når jeg tenker etter så virker jo din pris litt mer riktig. For er vel rundt ca 100hk skjæringspunktet for 1000kr/hk er? De mindre er dyrere, og større er billigere?

Isj. Da falt jo regnestykket for å gå over til stor båt med påhenger bort :-(

Redigert av Jan E. (see edit history)

Jara Wynja

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...