Jump to content

Kompressor på KAD300 starter ikke


Vedvards

Recommended Posts

Har en dobbelinnstallasjon KAD300 og på den ene motoren kobler ikke kompressoren inn når den skal

 

Her skal kompressor komme på ca 1700 omdr, men den kommer ikke…..

Om jeg gir full gass på begge motorer, kommer den etter hvert, men har da ca 500 omdr mindre enn den andre motoren.

 

Dette er gjort;

Nytt dieselfilter og Racon filter skiftet/rengjort

Fødepumpe er hel

Hele sikringer

Skiftet reim

 

Hva bør jeg gjøre nå?

Redigert av Wozu (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Man kan vel justere når komp skal slå inn...litt usikker på hvordan det gjøres men det vet sikkert noen kloke hoder her på BP. Litt rart at innstillingen plutselig er off. Sjekket olje på kompressor osv?

Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti

Link to post
Share on other sites

Har du målt sikringen med et ometer? Dersom du har gjort det ville eg ha sjekka om den nederste reima "den som driver vannpumpa" om den er stram, det er den som driver reimaskiva til kompressoren. Dersom den er i orden hadde eg kalibrert opp igjen hendlane for gasspådrag.

Link to post
Share on other sites

Bytte om på kontrollboksene hørtes lurt ut. Har selv ryki en sånn. Legg merke til at de kan ryke hvis klutchen i seg selv er defekt. Ohm begge 2 og se om de er like FØR du bytter om på de.

Mvh

Bavaria32sport

Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom.

 

Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...