Vedvards Startet 17.Juli.2013 Del på Facebook Startet 17.Juli.2013 (redigert) Har en dobbelinnstallasjon KAD300 og på den ene motoren kobler ikke kompressoren inn når den skal Her skal kompressor komme på ca 1700 omdr, men den kommer ikke….. Om jeg gir full gass på begge motorer, kommer den etter hvert, men har da ca 500 omdr mindre enn den andre motoren. Dette er gjort; Nytt dieselfilter og Racon filter skiftet/rengjort Fødepumpe er hel Hele sikringer Skiftet reim Hva bør jeg gjøre nå? Redigert 17.Juli.2013 av Wozu (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
monte carlo Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Man kan vel justere når komp skal slå inn...litt usikker på hvordan det gjøres men det vet sikkert noen kloke hoder her på BP. Litt rart at innstillingen plutselig er off. Sjekket olje på kompressor osv? Sitér dette innlegget Silver viking 15fot 7,5hk honda,79mod Hortensnekka, 84mod Hortensnekka HB640 yanmar 2GM, Mørebasduett seilbåt, Selco 18fot VP171a, Brig 300 6hk Evinrude(stjålet),Skorgenes 340Monte Carlo. om vinteren...Lynx 1300 Yeti Link to post Share on other sites More sharing options...
Bitteliten Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Sjekk reimer, sjekk olje på kompressor, sjekk clutchen, sjekk luftfilterboks, luftfilter og at ventilen nr 11 på bildet under funker som den skal http://www.marinepartseurope.com/en/volvo-penta-explodedview-7738870-25-5093.aspx Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
gsg Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Har du målt sikringen med et ometer? Dersom du har gjort det ville eg ha sjekka om den nederste reima "den som driver vannpumpa" om den er stram, det er den som driver reimaskiva til kompressoren. Dersom den er i orden hadde eg kalibrert opp igjen hendlane for gasspådrag. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Jakob T Svart 17.Juli.2013 Del på Facebook Svart 17.Juli.2013 Prøv å bytte den svarte boksen til kompressor styringen fra den eine motoren til den andre,så kan du utelukke om det er styreenheten som er feil Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Vedvards Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Supert!! Her var det mange anbefalinger å ta tak i. Håper jeg får det til i løpet av helgen..... Takk for alle bidrag! Mvh Vidar Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Windy37GM Svart 19.Juli.2013 Del på Facebook Svart 19.Juli.2013 Bytte om på kontrollboksene hørtes lurt ut. Har selv ryki en sånn. Legg merke til at de kan ryke hvis klutchen i seg selv er defekt. Ohm begge 2 og se om de er like FØR du bytter om på de. Mvh Bavaria32sport Sitér dette innlegget Alt jeg skriver er synsing og vage spekulasjoner basert på hva jeg har lært oppigjennom. Link to post Share on other sites More sharing options...
edo Svart 20.Juli.2013 Del på Facebook Svart 20.Juli.2013 Hadde samme problemet på en av mine KAD43, det var den innerste reima på kompressoren, den så OK ut og virket stram men det gjorde susen å bytte den Sitér dette innlegget Sollux 24 AC Scand Baltic 29 Scand 360SE Link to post Share on other sites More sharing options...
Vedvards Svart 22.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.Juli.2013 Takk for hjelpen Byttet reima til sirkulasjonspumpa og da kom kompressoren. Men, nå går ikke motorene over 2300omdr...... har startet en ny tråd på dette.. Sitér dette innlegget Link to post Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.