Sjeldenutpå Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Dette er en tjeneste RS kjøper av eit selskap. Ansatte i telefonselskapet har vert over kanten kreativ. Eg har tipsa RS om denne tråden, og de vil gå videre med det :-) Sitér dette innlegget Yanmar 6LYA-STP 340hk Link to post
Zitt Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Det skulle vært interessant å vite hvor stor andel av pengene som kommer inn som virkelig går til redningsselskapet. Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 18.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Jeg har også sendt en mail til Redningsselskapet i dag tidlig og beskrevet hva vi opplevde. Så langt har jeg bare fått tilbakemelding fra en av de som jobber der om at mailen er mottatt og at "de jobber med saken".. Sitér dette innlegget Link to post
Brigg Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 De har vel kanskje en åpning for å sende deg SMS sine du har et "kundeforhold" med de Jeg mener de må ha en positiv bekreftelse fra meg for å sende meg reklame-sms, uansett om jeg har et kundeforhold. Sitér dette innlegget Viksund 340 St. Cruz: Tre-roms fritidsbolig med to terasser og fleksibel beliggenhet. 2009 - 0000: Viksund 340 St.Cruz Fly m/VP D6-370/HS80AE 2003 - 2009: Halco 29 Offshore Fly m/VP 41B/290DP Link to post
Ariel . Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Står en del om SMS reklame her Sitér dette innlegget Prosjekt Summerdream 28 Link to post
Jori Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Tipper nærmere 50% blir borte til salgsselskapet RS bruker som takk for jobben de gjør på deres vegne. Dette er i mine øyne helt utidig. Jeg er også totalmedlem, men med slike metoder og salgskanaler gir jeg ikke en krone ekstra. Synes de skal passe seg litt, har oppigjennom årene vært fulgt av økonomisk rot, avsatte daglige ledere pga det etc. Synd det ødelegger ett ellers prima tiltak, som RS er. Sitér dette innlegget Link to post
Whiskey Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Synes også det er vanskelig å vite hva som er regning og hva som er donasjon. Litt for smarte folk som drifter den delen av rs... men for all del, det skøytene gjør er beundringsverdig. Sent from my GT-I9295 using Tapatalk 4 Beta Sitér dette innlegget Baltic-pappa Link to post
puddingen Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 (redigert) Som gammel tjuagutt, og oppvokst i `smauet` på bryggen i Bergen, har jeg mang en gang sittet på min mormor kne under div. kakelotterier til inntekt for RS. På det `innlandshavet` jeg bruker båt i dag trengs/fins det ikke noe tilbud fra RS, men det sitter i ryggmargen og opprettholde støtten ! Det som er litt leit etter min oppfatning, er når RS velger å bruke slike provisjons lønnte tullekopper som sender ut lissom fakturaer og juger på telefonen for å skaffe inntekter. Skjerpings !! Og du Fru Jacobsen....Ja, har tatt en liten Xo ! Redigert 18.Juli.2013 av puddingen (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
leif_erikg Svart 18.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 18.Juli.2013 Jeg mener de må ha en positiv bekreftelse fra meg for å sende meg reklame-sms, uansett om jeg har et kundeforhold. Nei, ikke om du har et eksisterende kundeforhold, som er av en slik art at det er naturlig med oppfølging, som en del av kundeforholdet. Imidlertid så er det en del krav rundt dette. Blant annet, så skal du ha gitt de telefonnummeret ditt, du skal ha blitt opplyst om at de ønsket å kontakte deg, og du skal ha hatt en mulighet til å reservere deg. Kontakten kan heller ikke dreie seg om produkter uten relevans. De kan for eksempel ikke bruke denne kontakten for å prøve å selge aviser til deg. Så kan man gjerne diskutere om de er innenfor lovverket i denne situasjonen, jeg tør imidlertid å si at de ikke er helt på bærtur når de kontakter et medlem via SMS. Du har sikker gitt de telefonnummeret ditt ved innmelding, og det stod sikkert noe om at de kunne bruke dette til å ta kontakt med relevante tilbud. Om ikke, så har de brutt loven. På den andre siden, så tror jeg ikke det er lurt å gjøre betalende medlem irritert. Det er stor forskjell på hva som er lov, og hva som er lurt i lengden... Sitér dette innlegget Følg oss på YouTube: Verdens Barskeste Kyst / i liten båt Link to post
Athene Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Da har jeg fått svarmail fra Redningsselskapet. Der velger man å beklage hendelsen og forklare det med at " enkelte av selgerne blir litt for ivrige". Jeg har forstått det slik at det her er snakk om eksterne firmaer som selger sine innsamlingstjenester til Redningsselskapet. Meldingen fra telefonselgeren om at min samboer hadde vunnet 500 000 ble ikke kommentert og dermed er det vel lite som tyder på at det har eksistert noe lotteri hun har vunnet gevinst i. Dermed har jeg litt vanskelig for å forstå at man velger å karakterisere hendelsen som et utslag av for mye iver... Jeg har heller ikke fått svar på om slike samtaler tas opp på bånd og har derfor sendt en ny mail for å få svar på dette.. Sitér dette innlegget Link to post
puddingen Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 "Liker ikke" ! Sitér dette innlegget Link to post
JGH Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Kom på det her ein dag at eg fikk ein telefon i vinter der eg hadde vunnet ein bil. Lurer på om det var samme greiene faktisk. Eg takket og sa at me får snakke meir når bilen står i tunet. Da blei det litt ro ro til fiskeskjær på selgeren. Da hadde eg muligheten til å vinne bil plutselig. Tar de folk for idioter?? Sitér dette innlegget BOAT = Bail Out Another Thousand Link to post
Zach Svart 28.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 28.Juli.2013 Da har jeg fått svarmail fra Redningsselskapet. Der velger man å beklage hendelsen og forklare det med at " enkelte av selgerne blir litt for ivrige". ... Men å beklage at de sendte lodd som ikke var bestilt, nei det gjorde de ikke! Sitér dette innlegget Link to post
Athene Svart 30.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 30.Juli.2013 Da har jeg fått en ny telefonhenvendelse fra Redningsselskapet. Heldigvis var det denne gangen fra administrasjonen og ikke en ny telefonselger. Hun jeg snakket med er nylig blitt ansatt i selskapet med ansvar for rutiner og kvalitetssikring ved innsamlingsaktiviteteter. Hun kunne bekrefte at vår samtale med telefonselgeren var tatt opp "på bånd", (Skal man ikke gjøre oppmerksom på det?) og at man har fått laget en utskrift over alt som ble sagt i samtalen. Jeg fikk et klart inntrykk av at dette var et salgsfremstøt svært langt fra hva Redningsselskapet ønsker å stå for og at hendelsen vil påvirke rutiner og instrukser ved fremtidige kampanjer. Jeg kan bare ønske lykke til.... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.