Jump to content

Prosjekt: Summerdream 28


Ariel .

Recommended Posts

Artig! Har en slik båt jeg også som begynner og trenge noen utbedringer. Ser frem til og høre hvordan du gjør ting.

 

Driver og demonterer motor, en 1965 Volvo D67C 120hk. Tenkt og sette inn en ny Yanmar i vinter.

 

Tatt ut dieseltankene av vanlig stål. Funnet noen nye som ser ut til og passe fint i polyerhylenplast hos Plastinvent a/s

 

Jeg bør også begynne og tenke på og skifte ut bakvegg. Hvilke type materiale planlegger du og bruke?

 

Du skriver heve dørk? Utvendig eller innvendig? Jeg bør snart skifte ut de utvendige dørkeplatene av finer.

Link to post
Share on other sites

Hei Øyeren

 

Til bakveggen skal jeg bruke krysfiner

 

Det er dekket ute som skal heves, det er så laft i bakkant at når vi står 3 voksene helt bak er hullene til det selvlendende dekket akkurat i vannskorpa, og når det er litt bølger når vi ligger å fisker så kommer det vann inn på dekk, det vil jeg ha bort.

 

Skal heve det 10 cm i forkant og 18 i bakkant :)

Link to post
Share on other sites

Dette er jo din tråd Ariel håper det går bra og lufte litt spørsmål en måtte ha rundt disse båtene? min er også noe lav i forhold til drenshullene i akterspeil men med en ny lettere motor samt dieseltanker i plast hjelper noe. Ser du har aluminiums plater på dørk, skal få laget meg noen slike etterhvert.

 

Jeg har en orginal salgsbrosjyre på Summer Dream som oppsummerer hastigheter med forskjellige motoralternativer. Der står det at denne båten gjør 14knop med en 80hk Ford..? Synes dette kanskje høres litt drøyt/mye ut? Det står også at denne skrogtypen er uten planingsterskel. Hvor stor motor har du og hvilke fart oppnår du? I vassdraget jeg ferdes i er det kun 5knop så spørsmålet mitt er klarer jeg meg med en 52hk Yanmar? eller vil det bli stressende og måtte gå på full gass hele tiden tro..

Link to post
Share on other sites

  • 1 måned senere...
  • 1 måned senere...

Før bakveggen kan bygges så skal jeg heve dekket, det var så laft at når vi sto 3 styk helt akter så var hullene helt i vannskorpen.

 

Jeg hever dekket 10 cm foran og 18 cm bak, da blir det mere behagelig og gå på dekket også.

 

Har nå skåret ut det gamle

 

20120416049.jpg20120416050.jpg

 

20120416051.jpg20120416052.jpg

 

20120416053.jpg

 

Og er begynt å montere det nye, flere bilder kommer

Link to post
Share on other sites

  • 2 uker senere...
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...