Jump to content

Turteller....igjen

enter4u

Recommended Posts

Så lenge du har "W" uttak så spiller det ikke noen rolle hvor mange sylindre du har. Velg en turteller for dieselmotor med "W" inngang, og kople den til dynamoen. Deretter må du få lånt en optisk turteller av en eller annen, for å stille inn turtelleren til korrekt visning. Dette justeres med en liten skrue på baksiden av turtelleren. Jeg kjøpte en liten billig turteller på Biltema, til et par hundre kroner eller noe sånn. Den viser max 6000 rpm, og med mine 2250 på max så er det kanskje litt mye. Men den er for så vidt nøyaktig nok til mitt bruk, da den jo er gradert med en strek for hver 200 rpm. En billig, enkel og grei løsning synes nå jeg da :yesnod: .

"First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi

Så lenge du har "W" uttak så spiller det ikke noen rolle hvor mange sylindre du har.  Velg en turteller for dieselmotor med "W" inngang, og kople den til dynamoen. Deretter må du få lånt en optisk turteller av en eller annen, for å stille inn turtelleren til korrekt visning. Dette justeres med en liten skrue på baksiden av turtelleren. Jeg kjøpte en liten billig turteller på Biltema, til et par hundre kroner eller noe sånn. Den viser max 6000 rpm, og med mine 2250 på max så er det kanskje litt mye. Men den er for så vidt nøyaktig nok til mitt bruk, da den jo er gradert med en strek for hver 200 rpm. En billig, enkel og grei løsning synes nå jeg da :yesnod: .

<{POST_SNAPBACK}>

Visste ikke at det går an å bruke turteller for diesel. :rolleyes: Ja noe nytt lærer man alltids :lol:

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...