enter4u Startet 14.Mars.2005 Del på Facebook Startet 14.Mars.2005 Har sett gjennom hva som er skrevet før, men ingenting har kunnet hjulpet meg. Har en 2 Syl. FM 8-12 som jeg kunne tenkt meg å montere en turteller på. Men! Kan ikke se at det fins noen turtellere som er beregnet på 2 sylindrete motorer. Jeg har W-uttak på min Borsch dynamo om det hjelper. Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 (redigert) Kan vel bruke en vanlig dynamoturteller (W). Se her: http://www.kellox.no/showproduct.asp?intAr...45&intCatID=199 Her er en brukt: http://www.baatplassen.no/i/index.php?showtopic=10267 NB! den brukte går til 6000 o/min Redigert 14.Mars.2005 av OLPI (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Enjoy Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 2 Syl. FM 8-12 Da er kansje ikke turteller for 6000o/min av mest interesse: Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 Så lenge du har "W" uttak så spiller det ikke noen rolle hvor mange sylindre du har. Velg en turteller for dieselmotor med "W" inngang, og kople den til dynamoen. Deretter må du få lånt en optisk turteller av en eller annen, for å stille inn turtelleren til korrekt visning. Dette justeres med en liten skrue på baksiden av turtelleren. Jeg kjøpte en liten billig turteller på Biltema, til et par hundre kroner eller noe sånn. Den viser max 6000 rpm, og med mine 2250 på max så er det kanskje litt mye. Men den er for så vidt nøyaktig nok til mitt bruk, da den jo er gradert med en strek for hver 200 rpm. En billig, enkel og grei løsning synes nå jeg da . Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
enter4u Svart 14.Mars.2005 Emnestarter Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 Så lenge du har "W" uttak så spiller det ikke noen rolle hvor mange sylindre du har. Velg en turteller for dieselmotor med "W" inngang, og kople den til dynamoen. Deretter må du få lånt en optisk turteller av en eller annen, for å stille inn turtelleren til korrekt visning. Dette justeres med en liten skrue på baksiden av turtelleren. Jeg kjøpte en liten billig turteller på Biltema, til et par hundre kroner eller noe sånn. Den viser max 6000 rpm, og med mine 2250 på max så er det kanskje litt mye. Men den er for så vidt nøyaktig nok til mitt bruk, da den jo er gradert med en strek for hver 200 rpm. En billig, enkel og grei løsning synes nå jeg da . <{POST_SNAPBACK}> Visste ikke at det går an å bruke turteller for diesel. Ja noe nytt lærer man alltids Sitér dette innlegget Link to post
olpi Svart 14.Mars.2005 Del på Facebook Svart 14.Mars.2005 2 Syl. FM 8-12 Da er kansje ikke turteller for 6000o/min av mest interesse: <{POST_SNAPBACK}> Enig, det var derfor jeg skrev NB! .... . Første link viser alle modeller (nye) ... Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.