KarmaZ Startet 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 19.Juli.2013 Hei, jeg trenger sånn jernbeslag under trebåten min, det er en Rana 14,5 fot. Noen som vet hvor en kan få tak i det? Bor på bygda hvor Jernia og Byggmakker er. Forresten, er det et spesielt navn på dette? Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Her kalles det spong og kjøljern. Spong er vel det som er mest brukt heromkring vil jeg tro. Sitér dette innlegget Link to post
Popeye70 Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Kjøljern har alltid vi brukt der jeg vokste opp (Hurumlandet, Buskerud). Sitér dette innlegget SY Almara - 2005-modell Dufour 385 GL Link to post
KarmaZ Svart 19.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 (redigert) Er det kun spesifike butikker som har det, eller kan Jernia ha det? Redigert 19.Juli.2013 av KarmaZ (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
HiMi Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Kan kjøpes hos verft, sveiseverksted osv. Da dette ofte bare er et stål som er bøyd til, delvis limt og borret samt skrudd fast. Tviler på at jernia lagerfører disse ;) Sitér dette innlegget Link to post
M/S Bastard Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Stevnjern For lengre lengder må man nok kontakte smith stål, norsk stål osv Sitér dette innlegget Link to post
egilwh Svart 19.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 19.Juli.2013 Som sagt over, det er ikke noe spesielt med det annet enn den bredde og tykkelse du trenger. Får du tak i flattstål i den lengde, bredde og tykkelse du trenger, så spiller det ingen rolle hvor det kommer fra. :) Skraphandelen for den saks skyld..... Så må du jo selv borre opp hull og forsenke dem, men det er jo ikke spesielt vanskelig. Sitér dette innlegget -----------------------------------------------------------------------------------Engelsk bil og trebåt..... sertifisert utilregnelig!Fritidsklubb for voksne gubber - http://blogg.cdd.no - aka Gubbeklubben - Wiksten Trebåtklubb: http://wikstenklubben.no----------------------------------------------------------------------------------- Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.