Jump to content

Yamaha F50 98-mod forgasser dropper kort 200 rpm under 2000 rpm

småbåtentusiasten

Recommended Posts

Yamaha F50 98 mod forgasser. dropp i turtall 200 rpm under 2000 rpm

Starter og går fint og plutselig litt anderledes "rå" gange (uren lyd "brrrr"), da dropper turtallet 200 rpm i ett sekund ved jevn gange under 2000 rpm.
I plan over 3500 rpm skjer ikke noe tilsvarende.

Det kan oppstå med noen minutters mellomrom.

Bruker plasttanker på 24 l, så det burde ikke være vann i bensinen.

Det er nye tennplugger.

Noen som gjenkjenner symptomene?

Aha. Takker!. Men oppførte den seg tilsvarende?

Noe må det jo være, men det er få brukstimer her, men forrige eier kan ha latt være å tømme forgassere ved vinteropplag.

Elektrisk ser det bra ut, alle koblinger har vært sprøytet med olje mot korrosjon.

Brr-ingen høres som når en utenbordsmotor protesterer mot akselerasjon, veldig kjent lyd egentlig.

For å utdype tingene litt mer: Flottørkammeret var full av rustpartikler. Ene dysen var tett av samme dritten. Så jeg måtte demontere hele rekken med forgassere og så ta det derfra. mye lettere å sitte med forgasserne på et bord og så skru de fra hverandre. Hjalp nada å skylle flottørhuset mens forgasserne satt på motoren. Trykkluft må til for å få blåst rein dysen og kanaler i forgasseren. Og ja min oppførte seg på samme måten. Grunnen er tror jeg at på fullt overtar en annen dyse som gir mer bensin. På lave turtall skapte den tette dysen store problemer. Jeg har nå montert et stort bensinfilter med vannutskiller i skroget på Yamarinen. Nå går motoren som en drøm.

Ene ledningen til coilen var eiret i en skjøt. Er en såkalt vanntett skjøt på strømledningen. Den har ikke vært vanntett. Stålull og 565 ordnet den koblingen.

Redigert av jerognal (see edit history)

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...