Holmabåten Startet 25.Juli.2013 Del på Facebook Startet 25.Juli.2013 Vi har sett oss ut ett noen forskjellige båter som vi kunne tenkt oss. Windy 32 Scirocco HT Bavaria 35 eller 37 HT Marex 350 Elan 35 HT vi har ett budsjett på +/- 1 500 000,- Båten skal brukes av en familie på 4. Noen som har erfaring med noen av de nevnte båtene? Sitér dette innlegget Link to post
-morten- Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Har sett Elan 35 i Trondheim ved Solsiden, og synes det er en sikkelig tøff designet båt som skiller seg lit fra mengden.. har ingen erfaring men ser for meg lavt tyngdepungt og bra sjøegenskaper.. det er vel ikke noen stor 35 foter ut fra bilder på nett.. og lit spessiel layout.. Det spørs hva man er ute etter... ellers så er Windyen sikkert dyrere men samtidig så har den sikkert best 2. håndsverdi... størelsen på båtene du nevner er ganske like, men uansett er det nok ganske så forskjellige båter.. anbefaler selv å prøve dem og samenlikne dem! man må jo bestemme seg etter behov og hva man ønsker... Sitér dette innlegget Båtgal og Hondafan: Askeladden,Honda Civic Sport, Honda TRX400,Honda CBR 600RR, Honda Kantklipper, Subaru xv Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Du får vel en Windy 37 HT til den prisen nå. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 25.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Vi har satt en maks alder på båt på 10 år helst skal den være nyere. Og da faller Windy 37 HT vekk desverre. Vi liker Elan'en veldig godt men er litt uikker på kvaliteten. Noen som har erfaring med de? Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Var i samme situasjon, plassmessig er Bavariaene i særklasse. Windy er ett par hakk opp kvalitetsmessig, sjøegenskapene er bra. Mulighet for en motor i W33 og Marex, med reduserte vedlikeholdskostnader. Vi havnet på en nyere Scand 360SE, pga 5 sengeplasser, ekstra cabin nede genial for ungene, en motor, gode sjøegenskaper, innbytte på gammel båt, god pris. Plass i eksisterende båtplass. Men dere må kort og godt finne den som passer deres båtbruk best. Mulighetene er gode for et godt kjøp i denne klassen nå. Sitér dette innlegget Link to post
oivindg Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Hvorfor maks 10 år? Jeg ville sagt maks 5 år hvis du vil ha nybåtsfølelse. For eldre båt har det lite å si om den er 10 eller 15 år, hvis det er et merke med bra kvalitet. Selv valgte jeg faktisk 15 år fremfor 10, bl.a. for å få motorer som er lettere for hvermannsen å holde vedlike. Sitér dette innlegget Øivind Link to post
Frese på Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Helt enig med foregående. En 15 år gammel godt (pedant) holdt Windy 37 GM bør du få godt under 1,5 mill. Knallkjøp spør du meg, selv om jeg er en smule biased. Ville skydd en 10 år gammel Bavaria som pesten. Min 37 GM er fra 98 men alt bare funker og er dønn solid. Cruiser i 30 knop i godt med sjø og uten en skranglelyd. Ligger nå ved siden av en 32 Scirocco, og ser veldig tydelig hvor mye mere båt man får med 37 vs 32. Ser at du er opptatt sv HT. Jeg synes også 37GM både ser bra ut og virker funksjonell med HT. Men med de siste ukenes finvær er i hvert fall jeg glad for at jeg har targa og ikke HT. Vi ruller kjapt sammen fremre kalesje mot targaen og så tar vi bare av sidestykkene på dem bakre delen. Sitér dette innlegget Link to post
Jo9 Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Vi er veldig fornøyd med vår Windy 37 HT. I dagens marked bør dere ikke utelukke den pga prisantydninger, tror det er mulig innenfor deres ramme. Kikket også på et par Elan 35 men ble ikke fortrolig med førerposisjonen og bysseløsningen, men likte veldig godt sittegruppen i cockpit Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 (redigert) Jeg har eid 37ht og kjørt 33. Det er STOR forskjell på de båtene i sjøen. Og med unger ombord vil 37 fungere mye bedre pga to gode lugarer. Verdt å strekke seg til. Og i dagens marked er det prutningsmonn på Windyer Redigert 25.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Ser at prisen for Windy 42 Bora ikke er så langt unna W37. Hvordan vurdere disse mot hverandre? Boraen har tre kabiner, sjøegenskapene virker sylskarpe, smalt langt skrog. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 (redigert) Boraen er en ukurant skapning. To kabiner som er veldig smale, dc salong foran som kan res opp. Det gjenspeiles nok i prisene også Men lekker båt, absolutt Redigert 25.Juli.2013 av Bitteliten (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
alfb Svart 25.Juli.2013 Del på Facebook Svart 25.Juli.2013 Har en kompis med Elan 35 HT som vi har gått en god del sammen med. Han har vel hatt den i ca 5 års tid vil jeg tro (-04mod) virker til å være en bra båt og har 2xkad44 i kjelleren. Velholdt båt som jeg vet han har vurdert å selge.. Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Elan 35, hvor mange finnes i Norge vs Windy 37? Greit å tenke over før man velger om man har tenkt å selge en gang Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Er ikke itvil om at windyene er bra båter men en 15 år gammel Windy kontra en 5 år gammel Bavaria eller elan til samme pris? er mye som begynner å bli gammelt ombord i windyene da. kalesje båt på Vestlandet er lite praktiskt med tanke påhvordan sommerene pleier å være. Skal ha oss en runde å se de forskjellige båtene. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 (redigert) Må si jeg hadde gjort alt for å få en W37HT innenfor budsjett, mye båt når du får dem ned mot budsjettpris, f.eks denne 2005 modell: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=35241594 Denne 2007 mod dog uten HT: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=40753371 Det kommer nok noen flere aktuelle utover høsten til gode priser. Redigert 26.Juli.2013 av Oteren (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
guddal Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Har sendt deg en IM, 3131 ! Jarle Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 En nyere Windy 37 hadde ikke vært å forakte helt klart. Men syns man betaler alt for mye bare for merket. Ser ikke ut som de er så lett solgt heller i dagens marked. Med tanke på ved salg igjen om noen år så tror eg det er lettere å selge en da ca 10 år gammel Bavaria eller Elan enn en 20 år gammel Windy. Sitér dette innlegget Link to post
nordan family 27 Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 En kamerat vurderte W32, med endte med en mye nyere Seaco 1030. Nå ligger han og en W32 ved siden av meg i gjestehavna, og med så mange år nyere motor synes jeg han valgte smart. Det er ganske like båter i konsept og utforming, selvom kvaliteten nok er bedre på W. Men mye av moroa ligger i motorrommet, og der sparte han noen år Sitér dette innlegget Link to post
Frese på Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Ligger nå med min 15 år gamle Windy 37 ved siden av en 6 år gammel Nor Star 350. Øvrige nabobåter trodde aldersforskjellen var motsatt. Vedlikehold spiller selvsagt en stor rolle, men det er etter noen års bruk du ser hvordan Windykvalieten kommer til sin rett. Jeg tror du vil få høyere verditap og reparasjonskostnader på en 5 år gammel Bavaria enn en 15 år gammel modern classic som W37. Elan liker jeg godt. De ser bra ut, virker funksjonelle og være med solide enn Bavaria. Problemet er at båtene/merkenavnet er for lite etablert i Norge. Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 22.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2013 Ble en Elan 35 på oss. Fikk en bra pris og vi likte den begge to :) Sitér dette innlegget Link to post
Sealily Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Gratulerer med ny båt. Traff en familie i sommer med en Elan 42, og fikk da en kikk ombord. Kjempe flott båt, hvor de sa at den hadde fungert utmerket fra den var ny til i dag (5 år). Elan er i mine tanker hvis jeg skal bytte. Sitér dette innlegget Viksund 800 Futura, Viksund 310 St,Cruz, Barracuda 1125Ex, Sealine SC38, Nidelv 725 Sport Link to post
Båttransport D5L Svart 22.August.2013 Del på Facebook Svart 22.August.2013 Gratulere med ny båt Sitér dette innlegget Link to post
Holmabåten Svart 22.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 22.August.2013 Takker Vi var veldig i stuss om vi skulle gå for Elan'en. Men når vi ble enig om en pris vi var fornøyd med og det var den som vi likte best av de vi hadde sett oss ut, så var ikke valget vanskelig Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.