Espen Grønnum Startet 26.Juli.2013 Del på Facebook Startet 26.Juli.2013 Selva Best 800 25. Ønsker litt info om denne hvis du klarer det. Går ut ifra at det er en 80hk siden det står 800 på den og den er svintung. Noen sier nemlig at det kan være en 70-75 hk. Den fulgte med en båt jeg kjøpte av noen tsjekkera og finner ingen forhandlere av Selva så lite info å finne på nett. Det eneste jeg forsto på de var at det er noe feil med strømmen. Kommer ikke gnist til pluggene. Prøvde starte den på land i fjor høst, men ga fort opp da der ikke var støm. Så prøvde jeg nu i vår og da viste det seg at svinghjulet ikke gikk rundt. Nu har æ skrudd av toppen og ser rust rundt sylinderåpninga, og mye salt rundt kjølevannskanalene. så jeg går ut ifra at stemplene er rustet fast? Det skal vel ikke komme vann inn dit? Hvis det ikke kommer når motoren ligger? Hvordan få de løs? Er dette noe det lønner seg å sende på verksted? Motoren ser ellers fin ut kosmetisk. Får man tak i deler til denne Selva? Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 (redigert) høres ut som at den har vært under vann...? stempler og blokk er alu, så de ruster ikke fast, men ringer og veiv/veivlager tar skade av saltvann Redigert 26.Juli.2013 av ivar (see edit history) Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.