Gjedde Startet 26.Juli.2013 Del på Facebook Startet 26.Juli.2013 Har en trofast 2007 modell Suzuki 6 hk 4 takt. Aldri hatt noe problemer med den. Har ikke brukt den på ca 1,5 år. da jeg har kjøpt større motor. Starter alltid på 1. eller andre draget. Men nå stopper den plutselig etter ca. 1 time, da kommer det masse bensin ut i vannet, også bruker jeg litt tid på å få start på den igjen. Når jeg så får start på den kan det gå 15-30 min så skjer det samme igjen. Har hatt den på service å bytte olje og plugger, samt en forgasser rens, men problemet er ikke løst. Noen som har noen tips hva dette kan være? Hvordan fixe det? Sitér dette innlegget Link to post
index Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Hva er poenget med å la den gå en hel time på tomgang? Sitér dette innlegget "First they ignore you, then they ridicule you, then they fight you, then you win." - Mahatma Gandhi Link to post
Gjedde Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Dorger Sitér dette innlegget Link to post
LALUNA II Svart 26.Juli.2013 Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Rus den opp litt innimellom så tipper jeg du er kvitt problemet .....den blir nok litt "sur"av all tomgangskjøringenHar bare godt av å få blåst ut litt sot og overskudd av bensin og olje .... Sitér dette innlegget Ha en flott dag på sjøen med gode vennerLaluna II på Marinetraffic via I-AIS Link to post
Gjedde Svart 26.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 26.Juli.2013 Takk for tips, men det har jeg testet uten at det hjalp. Det skal jo heller ikke være nødvendig på en 4T? Det har aldri vært det tidligere. Sitér dette innlegget Link to post
jerognal Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 At det kommer bensin ut eksosen tyder jo på at den får for mye bensin. Kan det være flottør som ikke stenger tidsnok? har du prøvd å gi den litt magrere blanding på blandeskruen? Hvordan er kjølingen? Kan termostat være moden for utskifting? Evt. Impeller? Jeg tenker siden den stopper etter lang kjøring på lavt turtall? Blir motoren kjørt i ferskvann hver høst? Sitér dette innlegget Link to post
Gjedde Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 (redigert) Flottør har jeg tenkt på, men ville ikke dette blitt fikset ved en forgasser rens? Er det blandeskrue på en 4t? Kjøling har jeg ikke tenkt på, men kan være en god ide (med tanke på at problemet oppstår etter samme tidsintervall hver gang. Men hvordan sjekke det? kontrollstrålen spruter som bare det. Redigert 27.Juli.2013 av Gjedde (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
TMe Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 "Men nå stopper den plutselig etter ca. 1 time, da kommer det masse bensin ut i vannet". Om dette er tilfelle så renner forgasseren over. Gjør den det så er det ikke rart motoren surner og stopper. Reparer forgasseren med ny flottørventil og sjekk samtidig at flottørhøyden er korrekt. Problemet er trolig løst med dette. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.