Jump to content

Hui 900, diesel kommer ut av lufting når jeg fyller opp tanken

3rik

Recommended Posts

Sliter med at diesel kommer ut lufting når jeg fyller opp tank. Vil at det kommer opp i påfyllingsrøret slik at autostop på pumpe slår inn istedet.
Hvordan løser jeg dette? Finnes det noen innretning for dette eller må jeg til med lenger slange for lufting lagt i kveil? Så lenge denne har større volum en påfyllingsrør skal jo påfyllingsrør bli full først...

...Og ja, emnebeskrivelse er kritikk mot overmodereringen av forumet.

Kommentar fra moderator: Sjekk reglene, spørsmål rundt moderasjon skal taes opp i Generelt

Neida, intet stort problem for meg heller, bare irriterende og egentlig unødvendig!

Ang modereringen, skjønner ikke helt hvorfor båttype skal være med da dette er generelt tema, jeg leste reglene på oppfordring men så ikke at emnetittelen min var riv ruskende gal eller sammenlignbar med eksemplene. prøvde en seriøs tittel men det var for liten plass. Moderering er bra, men det må da være mulig å gjøre det uten å stenge tråder hele tiden? Skjønner at man trakker den harde kjerne her inne på tærne når man kommenterer det.

Konstruktiv kritikk (og veiledning andre veien)må vel være lov å komme med, men skal ta det i "generelt" heretter. Det er enkelt for dere som har følgt båtplassen i 10 år, ikke så lett å få med seg alt umiddelbart for oss nye.

God helg!

Akkurat det samme problemet har jeg. Det spruter diesel over hele badeplatformen før autostoppen på pumpa slår inn. Litt irriterende, men jeg har lært meg å høre når det straks er fullt for å unngå dette. Mulig en svanehals som går opp til øverste nivå på påfulligshullet vil hjelpe?

Og det du kaller overmoderering gjør faktisk at det er mulig å lese her inne uten å bli gal.... Modereringen ifht emnetittelen er helt suveren. Du får velge et annet forum om du ikke ønsker å innordne deg noen enkle, men viktige regler.

Kk

Er det så farlig om det kommer en skvett diesel ut på sjøen da? En rask sprut Zalo (som en alltid har for hånden ved dieselfylling) løser jo det sølet?

Ellers synes jeg at det er surt å klage på modereringen, for meg er det viktig å ha gode emnetitler når en leter etter noe. Jeg ønsker egentlig enda strengere kontroll og moderering. At alt er så "ordentlig" med f.eks. moderering er vel kanskje grunnen til at dette er nordens største båtforum?

Lars H. Helgesen, "Kapteinen" på Trudelutt (Saga27) med hjemmehavn i Son, Oslofjorden

Nettsteder jeg drifter: trudelutt.com oljepionerene.no Skipshunden vår

Som Paschuan i Soten sa på 1920-tallet: Ja, inte är jag mätt, men törstig är jag.

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...