thk90 Startet 27.Juli.2013 Del på Facebook Startet 27.Juli.2013 Hei! Har problemer med å få start på motoren min, en 1998 Mariner Magnum EFI 175. Har fungert fint de siste 3-4 ukene jeg har hatt den på vannet, men tok den opp på søndag pga det ikke var kjølestråle. Byttet impeller og pakninger (gml impeller så fin ut, men pakningene var gåene), byttet termostat og renset litt drit ut av poppit-ventilen eller hva nå enn den heter. Prøvde den i tønne når dette var gjort og alt fungerte som det skulle (Dette var tidligere i dag) Satte den ut på vannet igjen i kveld, startet den opp og samboeren min kjørte den fra slippen og til i nærheten av der jeg bor (bare 100-150 meter) på lav fart mens jeg kjørte bilen hjem. Hun stoppet og heiset motoren da jeg skulle om bord hjemme, da det er veldig grunt der. Jeg kom meg ombord, vi fikk dyttet ut båten, og skulle starte igjen. Den starter, men harkler veldig, og dør ut etter kort tid. Prøver å gi mer gass, og den går sånn nogenlunde, men såfort jeg drar den mot tomgang for å sette den i gir dauer den. Etter en del forsøk vil den ikke starte i det hele tatt, tenner såvidt, men ikke nok til å klare å få på egen hånd.Merker også at pipinga som vanligvis kommer når jeg slår på tenninga ikke piper... Kan det ha noen sammenheng?Sjekket vannutskilleren, og der var det rett nok ganske mye vann. Etter at jeg tømte ut vannet virker det ikke som om jeg klarer å lufte systemet godt nok, for er ikke antydning til tenning..... Er det noen som har noen tips??Veldig takknemmelig for raske svar!:) Sitér dette innlegget Link to post
FlyingDutchman Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Hei. Det høres nesten ut som min Suzuki EFI, jeg satte ut båten, alt funka, tok noen runder, kjørte hjem, tok noen drag fram og tilbake hjemme, la til ved brygga der den lå og gikk pga dårlig batteri. Plutselig harker den og stopper omtrent som din. Feilen var en ganske råtten bensinslange ca mellom skroget og påhenger.... En kjapp tur til Biltema reddet kvelden Kan være verdt å sjekke.... Men den pipinga som har blitt borte vet jeg dessverre ikke noe om... Mvh Ørjan. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.