Zhik Startet 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2013 Akkumulatortanken på trykkvannet fungerer ikke lenger. Pumpa er nervøs og starter ved den minste tapping av vann, slik har det ikke vært før. Har forsøkt å pumpe mer luft inn i tanken med en sykkelpumpe, men det virker som lufta forsvinner etter en stund. Er det noen som har erfaring med den røde tanken fra SPX / Johnson pump? Tror den er std i mange Beneteau båter. Lurer på om det går an å bytte blæra, hvis det er den som har sprukket? Tanken ser slik ut: Johnson Pump Sitér dette innlegget www.SailTuv.no Link to post
larss Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Hei Du kan jo ta av en av vann slangene og pumpe luft i acc. Da ser du jo fort om luften kommer ut på vannsiden, gjør den det er vell blæren sprukket vil jeg tro. larss Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg har samme tank ombord. Det er standard bildekk ventil. Prøv først å sjekke om det er ventilen som lekker. Fyll i luft, litt spytt eller zalo vann på toppen av ventilen gir svar. Ventil koster omtrent en tier. Hos oss siger det ut litt luft i løpet av sesongen, så jeg fyller 1-2 ganger. Siste jeg fylte strammet jeg også 4 bolter i bunnen av tanken, de bar ganske løse, uten at jeg har peil på om de betyr noe ( hos oss er løse skruer per definisjon feil med mindre annet er angitt :-)) Sitér dette innlegget Link to post
Bitteliten Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Jeg tror tanken koster rundt 700kr. Tror neppe du får løs blære. Men sykkel lappesaker bør jo kunne fikse den Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.