Eirik Bodsberg Startet 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Startet 27.Juli.2013 hei, jeg har en mercury viking 10/15 hvor det ikke kommer kontrollstråle. det kommer vann ut litt opp på stammen men dette vannet er ikke varmt så det har mest sannsynlig ikke vært gjennom motoren. noen som vet hvordan man kan løse dette problemet? :-)Ps jeg er ganske amatør når det gjelder motor. :3 Sitér dette innlegget Link to post
Targa 23.1 Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Ta av slangen av nippelen der kontrollstrålen kommer ut. Start opp og se om det kommer kjølevann ut av slangen. Gjør det det, er det saltkorn i plastnippelen. Stikk den opp med en tynn streng. Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 På denne motoren er også uttaket til strålen designet på en uvanlig, og smart, måte. Den taes ut etter termostaten. Kun en liten bypass brukes når termostaten er stengt. Dette gjør at man hele tiden ser at termostaten virkelig fungerer, stålen veksler mellom svak og kraftig. Ulempen er at denne passasjen er så liten at den kan gro igjen, men man vi få stråle når motoren blir skikkelig varm. Den vanligste årsaken er dog den Targa beskriver. Om det ikke hjelper så ta av termostatlokket og rens opp kanalen der, På alle andre motorer jeg har reparert, hovedsaklig yamaha, taes alt foran termostaten man vil derfor ikke oppdage at den er defekt. Noe som er ganske vanlig. Den 'fryser' da i åpen stilling slik at motoren går for kaldt. (Eksempel på hvorfor vi krever at produktnavn skal være med i tittelen.) Sitér dette innlegget Link to post
Kristian_H Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Du kan ta ut termostaten, det gjorde jeg på min! Kjørte bare uten etterpå. Sitér dette innlegget Link to post
Eirik Bodsberg Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 skal definitivt teste dette når jeg får sjansen, takk for respons!:-) Sitér dette innlegget Link to post
Ingar Svart 27.Juli.2013 Link til dette innlegget Svart 27.Juli.2013 Fjerne termostaten er ikke noen god løsning, spes. på denne motoren iom at man har indikator på at termostaten fungerer. Uten termostat vil motoren alltid gå med for lav temperatur, noe som fører til økt slitasje og ikke minst økt bensinforbruk. Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.