Kaptein Rolf Startet 27.Juli.2013 Del på Facebook Startet 27.Juli.2013 Har fått noen småskader i gelcoat ved et uhell. Ser mye tips på BP om hvordan det skal gjøres, men jeg vil ha hjelp til hva jeg trenger å notere på handlelisten før jeg starter jobben. Og hvilket hverktøy jeg trenger. (Min første skrape på båten, har ikke gjort dette før. ) Sitér dette innlegget Link to post
ivar Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 gelcoat sparkel i rett fargekode (spør fabrikken), sandpapir i diverse kornstørrelser, aceton, sparkelspader i stål. Noe jeg har glemt da? Utført riktig og pusset fint ned og polert etterpå så kan det bli veldig bra Sitér dette innlegget Lurøy / Svalbard. Båter: Gromling 15/60 Yamaha / Wesling 490 m/80 Yamaha / Yamarin 5940 m/ F115 Yamaha / Achilles LS4 (RIP) Aquaquick MS265 West Commando 270 m/ 4hk Yamaha Link to post
Hakkannen Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Jeg har hatt svært god nytte av en Dremel-fres eller lignende med en slik roterende fil/fres i enden. Lett å jobbe med og man får avvirket til "rent" område før pussing. Også småskader som små hakk synes jeg Dremelen fungerer fint til å rengjøre skaden før avfetting og sparkling. Sitér dette innlegget Link to post
Tom Rør Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Hvor dypt er det? Jeg hadde skraper på båten, og der er gelcoaten såpass tykk, at jeg bare slipte med vannslipepapir fra litt grovt, og ned til 2000 papir. Deretter brukte jeg poleringsmaskin med autosol. Kan ikke se hvor skrapene har vært Sitér dette innlegget Link to post
Eureka Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Bilde av skrapene er viktig for å gi råd... :) en skrape for noen, er ripe for andre, og omvendt. Sitér dette innlegget Link to post
Kaptein Rolf Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Takker for svar. Fikk trøbbel med å laste opp bildet. Tok turn innom Maritim på Damsgård og da ramset betjeningen opp det som dere har nevnt før jeg var ferdig med å forklare alt..... Da gjenstår det bare å gjøre jobben. Sitér dette innlegget Link to post
Kweelhouse Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Er det kun små hakk går det greit å teipe rundt hakkene og flekke på med Hardtop (to komponent maling) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.