Jump to content

Rep. sett for MD17D sirkulasjonspumpe? Bytte til elektrisk?

G I N

Recommended Posts

Problemet med elektrisk pumpe er vel bare at hvis den mister strømmen, går motoren videre uten at du merker det før den blir varm. En fastmotert sirkulasjonspumpe følger motoren. Går motoren rundt, går pumpa rundt. Vet ikke om det passer deg, men en alternativ løsning jeg har sett, er sirkulasjonspumpe med reimdrift, vet ikke hvor vanlig dette er, men...

Makthavere som velger propaganda som metode tar skjebnesvangre valg. De hisser opp mennesker. De appellerer til deres instinkter, ikke fornuften. (-Hans Rustad-)

Du må nok ha ei pumpe som leverer 30 liter/minutt. Denne får du fra Martec. Vedr. slangeanslutninger så har jeg en løsning også der, men så sjekke litt rundt før jeg presenterer denne.

Det er forskjellige meininger om størrelse på pumpe.

Hvis kjølevannsvolum er 5 l så vil alt kjølevann sirkulere 3 ganger pr minutt. Er nok i minste laget, kanskje ? Eller skal kanskje bruke "litt tid" for å kunne avgi varme i varneveksleren ?

Er absolutt intr. i løsning på slangeansluttninger og anbefaling om pumpe ønskes...

Geir

Har hatt kontakt med Martec, blir anbefalt ei pumpe som gir 26 l pr minutt.. så da er det bare å bestille.

Men eg venter litt på løsningen til TMe på slangeanslutninger før bestilling ....

Geir

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...