Bmwx1xdrive25d Startet 27.Juli.2013 Del på Facebook Startet 27.Juli.2013 Jeg har etter lang tid grubling kommet frem til at jeg ønsker å erverve med en Hydrolift F23. På Finn.no, ligger det i dag 2 aktuelle båter. Dette er båtene: http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42246253 http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42548348 Begge syntes jeg er meget interesante, men hver sine fordeler og bakdeler. Øverste båten: Fordeler: riktig motor, nytt hekkaggregat, relativt ny motor, pent holdt, fin farge. MPI, ligger 4 mil unna der jeg bor. 1997 model Bakdeler: Prisen! Noe arbeid med teak må påregnes. Orginalt interiør og målere. Saltvannskjøling. Nederst båt: Fordeler: Mye nytt interiør, ser vesentlig mer moderne ut, ser pent holdt ut, mye påkostet teknisk. V8, men lavere effekt. prisen. Ferskvannskjøling. Bakdeler: Forgasser, mindre effekt, drev fra 96, motor kun overgått da den ble satt inn, men skal ha gått 200 timer. Mulig det er en overhalt motor. 60 mil unna der jeg bor. 1996 modell. Begge virker godt tatt vare på, men heller litt mot øverste båten, den røde for motor og hekkag. Dog må den oppgraderes litt innredning for å fremstå som den nedreste, blå. er veldig usikker, og syntes den øverste, røde er veldig overpriset. Men jeg vet ikke hva disse vanligvis ligger på i pris. Om den øverste skulle være aktuell, måtte jeg ha bygget om til ferskvannskjøling. Det jeg lurer på, er om noen av dere har noen synspunkter, subjektive som objektive. Gjerne om noen av dere kjenner noen som har, eller har hatt en slik, eller om dere har hatt eller har en slik: På forhånd takk:) Even Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Snemann Svart 27.Juli.2013 Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 Den blå ! Finest, ferskvannkjølt, pris ! Om båten går 50 eller 60 knop, har ingen praktisk betydning, annet enn når man skryter til kompisene. Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 27.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 27.Juli.2013 to gode argumenter. Ferskvannskjølt og pris. Jeg skal se på den røde i morgen, da jeg bor like ved, og skal få klarlagt hva han evt kan gå ned i pris. Den er også finestutsende messig inni, men å putle litt med kosmetisk osv syntes jeg er morro. Hva vil en komplett motor 300-320 hk koste? Om jeg skulle gått for den blå, og ønske å bytte til en større motor med MPI? Hvor mye forbruk forsjell vil den ha kontra den 5.0 forgasser som står i i dag? Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
DieselDahl Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Jeg har en sånn båt og jeg skal selge den så jeg er interessert i å høre hva folk er opptatt av på en slik båt. Jeg har ikke annonsert den ennå da jeg driver å justerer og gjør ferdig motoren som er en nybygd 383 (6,3 liter smallblock) Jeg bygde motoren i fjor med ferskvannskjøling og det kan være litt vanskelig i en slik båt, legg merke til forskjellen på motorlukene på de to annonserte båtene. De fleste ble levert med 4,3 V6 som er kortere og da er det ikke noe problem men med V8 er det ikke plass til varmeveksleren med den tidlige utgaven motorluke. Jeg har laget egne braketter og funnet en litt mindre varmeveksler så det går akkurat men det var litt av et puslespill. Når det er smul sjø er det faktisk kjempegøy å kjøre i 60 knop med denne båten, den har svært gode sjøegenskaper slik at dette er relativt trygt. Jeg møtte forresten en med tilsvarende båt nå i ferien med kompressormatet 383 på 497hk og han opplyste at den gjør 67 knop. Jeg forventer et sted rundt 64-65 på min. Det er forresten ikke veldig stor forskjell på forbruket på de forskjellige motoralternativene. Regn med 1,2-1,4 liter/nm Sitér dette innlegget Link to post
Honduras Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Så med andre ord, bruk penga på bensin Sitér dette innlegget * Prosjekt Glen-L Squirt * Prosjekt Lagringsstativ påhengsmotor * Prosjekt 4 fot vugge Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Det jeg er opptatt av, som jeg har blitt litt betatt av, er hvor pent interiøret i den blå jeg har sett på er. Båten ellers er veldig fin. Eneste minuset jeg ser, er at den har forgasser, og litt mindre effekt enn ønsket. Men en slik motor kan jo evt byttes ut. Jeg liker at ting som anngår skrog, er orginalt, altså ikke reparert. Om båten har blitt lakkert pga falmet gelcoat, ser jeg ikke noe negativt i om det er gjort proffesjonelt. Har sett på den røde i dag, og må si jeg ble veldig skuffet over denne båten. Interiøret bar preg av tidens tann, ut over det jeg hadde forventet. Motor blåste litt blått under oppstart, men mulig det er pga fet blanding under kald start. Men honør til selger som var veldig ærlig, fortalte riklig om historien til båten, så en ærlig selger, og båt. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 3.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2013 Da har jeg kjøpt den blå båten. Båten virker å være i meget god stand, så har trua for denne.:) Bilder kommer når jeg får hentet båten. Skal hentes om to uker. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Jaha den blå, og hvilken var det? Den i Gursken er jo slett ikkje blå men grå! Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 3.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 3.August.2013 stemmer det, den var grå. Jeg har hele tiden hatt det for meg at den var blå, men den er jo grå ja. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 3.August.2013 Del på Facebook Svart 3.August.2013 Sitér dette innlegget Link to post
Bearded Beast Svart 17.August.2013 Del på Facebook Svart 17.August.2013 du hentet den idag eller? Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 18.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 18.August.2013 den er hentet hjem i dag:) skal på vannet i morgen:) meget fornød hittill. strøken, og veldig fin båt. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 19.August.2013 Del på Facebook Svart 19.August.2013 (redigert) javel ja det er godt. Men da var det altså ikkje deg eg såg på Dovrestoppen lørdag Redigert 19.August.2013 av Plutonium (see edit history) Sitér dette innlegget Link to post
Bmwx1xdrive25d Svart 19.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 19.August.2013 Det kan tenkes. Vi kjørte over dovre på lørdag. Kjørte siste bit på søndag, men stoppa på Sinclair veikro. Stoppet flere steder, men var vel det en halvtime. Sitér dette innlegget Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over... Link to post
Bearded Beast Svart 19.August.2013 Del på Facebook Svart 19.August.2013 Ikkje det at det spille rnoen rolle sånn sett men såg en grå slik en på yx dovre, hva stedet heter akkurat nå veit eg sannelig ikkje, i halv ett tiden lørdag ;p Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.