Jump to content

Kjøp av Hydrolift F23 1996-1997. Ønsker synspunkter.


Bmwx1xdrive25d

Recommended Posts

Jeg har etter lang tid grubling kommet frem til at jeg ønsker å erverve med en Hydrolift F23.

 

 

På Finn.no, ligger det i dag 2 aktuelle båter. Dette er båtene:

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42246253

 

http://www.finn.no/finn/boat/used/object?finnkode=42548348

 

 

 

Begge syntes jeg er meget interesante, men hver sine fordeler og bakdeler.

 

Øverste båten:

 

Fordeler: riktig motor, nytt hekkaggregat, relativt ny motor, pent holdt, fin farge. MPI, ligger 4 mil unna der jeg bor. 1997 model

 

Bakdeler: Prisen! Noe arbeid med teak må påregnes. Orginalt interiør og målere. Saltvannskjøling.

 

 

Nederst båt:

 

Fordeler: Mye nytt interiør, ser vesentlig mer moderne ut, ser pent holdt ut, mye påkostet teknisk. V8, men lavere effekt. prisen. Ferskvannskjøling.

 

Bakdeler: Forgasser, mindre effekt, drev fra 96, motor kun overgått da den ble satt inn, men skal ha gått 200 timer. Mulig det er en overhalt motor. 60 mil unna der jeg bor. 1996 modell.

 

 

Begge virker godt tatt vare på, men heller litt mot øverste båten, den røde for motor og hekkag. Dog må den oppgraderes litt innredning for å fremstå som den nedreste, blå.

 

 

er veldig usikker, og syntes den øverste, røde er veldig overpriset. Men jeg vet ikke hva disse vanligvis ligger på i pris.

 

 

Om den øverste skulle være aktuell, måtte jeg ha bygget om til ferskvannskjøling.

 

Det jeg lurer på, er om noen av dere har noen synspunkter, subjektive som objektive. Gjerne om noen av dere kjenner noen som har, eller har hatt en slik, eller om dere har hatt eller har en slik:

 

 

På forhånd takk:)

 

 

Even

 

 

 

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post

to gode argumenter. Ferskvannskjølt og pris. Jeg skal se på den røde i morgen, da jeg bor like ved, og skal få klarlagt hva han evt kan gå ned i pris. Den er også finestutsende messig inni, men å putle litt med kosmetisk osv syntes jeg er morro. Hva vil en komplett motor 300-320 hk koste? Om jeg skulle gått for den blå, og ønske å bytte til en større motor med MPI? Hvor mye forbruk forsjell vil den ha kontra den 5.0 forgasser som står i i dag?

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post

Jeg har en sånn båt og jeg skal selge den så jeg er interessert i å høre hva folk er opptatt av på en slik båt. Jeg har ikke annonsert den ennå da jeg driver å justerer og gjør ferdig motoren som er en nybygd 383 (6,3 liter smallblock) Jeg bygde motoren i fjor med ferskvannskjøling og det kan være litt vanskelig i en slik båt, legg merke til forskjellen på motorlukene på de to annonserte båtene. De fleste ble levert med 4,3 V6 som er kortere og da er det ikke noe problem men med V8 er det ikke plass til varmeveksleren med den tidlige utgaven motorluke. Jeg har laget egne braketter og funnet en litt mindre varmeveksler så det går akkurat men det var litt av et puslespill. Når det er smul sjø er det faktisk kjempegøy å kjøre i 60 knop med denne båten, den har svært gode sjøegenskaper slik at dette er relativt trygt. Jeg møtte forresten en med tilsvarende båt nå i ferien med kompressormatet 383 på 497hk og han opplyste at den gjør 67 knop. Jeg forventer et sted rundt 64-65 på min. Det er forresten ikke veldig stor forskjell på forbruket på de forskjellige motoralternativene. Regn med 1,2-1,4 liter/nm

Link to post

Det jeg er opptatt av, som jeg har blitt litt betatt av, er hvor pent interiøret i den blå jeg har sett på er. Båten ellers er veldig fin. Eneste minuset jeg ser, er at den har forgasser, og litt mindre effekt enn ønsket. Men en slik motor kan jo evt byttes ut.

 

Jeg liker at ting som anngår skrog, er orginalt, altså ikke reparert. Om båten har blitt lakkert pga falmet gelcoat, ser jeg ikke noe negativt i om det er gjort proffesjonelt.

 

Har sett på den røde i dag, og må si jeg ble veldig skuffet over denne båten. Interiøret bar preg av tidens tann, ut over det jeg hadde forventet. Motor blåste litt blått under oppstart, men mulig det er pga fet blanding under kald start.

 

Men honør til selger som var veldig ærlig, fortalte riklig om historien til båten, så en ærlig selger, og båt.

Hvis jeg føler for å trene, legger jeg meg bare ned, og venter til det går over...

Link to post
  • 2 uker senere...

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...