Eidemann Startet 28.Juli.2013 Del på Facebook Startet 28.Juli.2013 Har en Quicsilver 510 med Mercury 60 hk firetakt efi, problemet er å få båten opp i plan.Får ikke mer enn ca 3500 rpm, greier å stige til 3900 når jeg tilter men ikke mer.Har to foskjellige propeller, men den oppfører seg tilnærmet likt. Trodde det var for stor propell,men i følge forhandler er det ikke det. Virker som motoren mister trekkraften når den får motstand.Når jeg kopler fri får jeg maks turtall med en gang.Noen som har en ide?? Sitér dette innlegget Link to post
LM 605 Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Må jo være helt gal propell slik du forklarer? Max turtall med innkoplet gear skal vel ligge på 5500RPM-6000RPM. Sitér dette innlegget Link to post
Eidemann Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Har som sagt vært i kontakt med forhandler, hvor de fikk dataene som var preget på propellen, og de mente den var ok. Har også snakket med tidligere eiere og de sier båten gikk 25-26 knop før med samme propell. Jeg får maks 17 knop på båten, hvis jeg er alene og det er flat sjø. De fikk da 5600 rpm på telleren. Har mer en teori at den ikke får nok bensin med belastning. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Hei. hadde samme problem på min 60 efi. på min så var det den nederste coilen som var ødelagt. kostet ikke så mange hundrelappene med ny. Sitér dette innlegget Link to post
Eidemann Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Takker for tipset, får prøve å skifte noen coiler da. Finnes det noen måter å teste de på, måle?? Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Jeg tok av pluggledning på en coil om gangen. slik at den går på 2 syl. når jeg kom til rett coli merket jeg ikke forskjell om den var på eller av. De merket ikke på service at den ene coilen var ødelagt. Merket det først når båten kom på sjøen og ikke fikk den i plan. Sitér dette innlegget Link to post
Eidemann Svart 28.Juli.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Smart! Tusen takk for tipset, det skal prøves ganske kjapt. Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Fortell om det stemte etterpå da Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 31.Juli.2013 Del på Facebook Svart 31.Juli.2013 Hvordan gikk det? Sitér dette innlegget Link to post
Eidemann Svart 8.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 8.August.2013 Fikk den nye coilen først i dag( ventet ca 10 dager) Viste seg selvfølgelig å være feil type, så får prøve igjen... Sitér dette innlegget Link to post
TurboThomas Svart 9.August.2013 Del på Facebook Svart 9.August.2013 Typisk. Fik faktisk feil til min og første gang :) Du merket ingen forskjel på motoren når du tok av aktuell pluggledning? Sitér dette innlegget Link to post
Eidemann Svart 11.August.2013 Emnestarter Del på Facebook Svart 11.August.2013 Da er alt på stell, fikk tak i ny (brukt) coil og skiftet plugger, så går den som den skal gjøre :-) Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.