Jump to content

Ladelampe lyser Tamd30

Tommysk

Recommended Posts

Hei dere,

Ladelampe lyser på min Nidelv 28/tamd30.

Det virker heller ikke som batteriene får lading når motoren går, så forsåvidt greit å konkludere med at dynamoen er gåen.

Men det jeg imidlertid er litt forundret over, er at temperatulampa også lyser og det er heller ikke noen alarm (selv om den virker ved test)! Er det noen som vet om dette til sammen er indikasjoner på at noe annet enn dynamo er gåen?

Hadde vært kjekt å vite før jeg starter jobb med demontering og overhaling/bytte...

På forhånd takk.

Jeg har ikke TAMD30, men jeg har hatt problemer med at ladelampa lyser på den ene motoren min (og da ladet den ikke heller). Hos meg var det dårlig kontakt på D+ på dynamoen. Ved å rengjøre kontakten og klemme sammen kabelskoen så den ble litt trangere, så løste problemet seg.

Så var jeg deg ville jeg gått over alle kontaktene på dynamoen før jeg konkluderte med at den er gåen.

Øivind

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...