Barbaria Startet 28.Juli.2013 Del på Facebook Startet 28.Juli.2013 (redigert) I Tønsberg skjærgården tømmer Skjærgårdtjenesten søppel på utsatte søppelkasser. Her på sørlandet vet jeg ikke hva som er vanlig, men det ser ut som det er normalt dumpe sin søppel på baksiden av utedasser. Er det vanlig rutine her nede å slenge søppel bak utedasser? Her er det en utrolig flott skærgård hvor at er lagt til rette, så lager man en dynge av søppel og drar?? Jeg forstår ikke helt, er det fast tømming bak utedasser her nede? Koselig utedass. Ikke fullt så koselig bak. Deilig å bli kvitt søppel, kan ikke ha dette i den fine båten. Redigert 28.Juli.2013 av Barbaria (see edit history) Sitér dette innlegget Barbaria på tur - Blogg Link to post
larss Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Trist syn. Søgne kommune har fortsatt tømming av søppel i skjærgården. Men mener å ha lest at Kristiansand og Lillesand har tatt bort søppeldunkene og sluttet med denne tjenesten. Det sto skrevet i samme stykke at de mente folk var flinke til å ta med seg søppelet sitt hjem, eller til nærmeste Marina. Ser jo ikke slik ut spørr du meg.. larss Sitér dette innlegget Link to post
KongKing Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 Helt utrolig at det går an. En søplepose eller tre i taurommet på fordekket er fast oppbevaring for meg før vi finner en kontainer. Ute av syne, ute av sinn, er tydeligvis det det går i... Kk Sitér dette innlegget Link to post
Ida Marie III Svart 28.Juli.2013 Del på Facebook Svart 28.Juli.2013 I uthavner hjemme, er vi vant til å brenne det avfallet som kan brennes. Brenner jo ofte bål når vi er på land. Men dette er uthavner uten noen form for små skur eller uthus.. Sitér dette innlegget Link to post
tobixen Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Enkel psykologi: Noen er provosert over at søppeldunkene som var der tidligere er blitt fjernet, og ønsker å gi et signal om dette. Ved å tømme søpla bak toaletten er det til minst mulig sjenanse for øvrig publikum (inntil fugler, andre dyr, vind etc drar det utover), mens kommunen fortsatt må ta kostnaden med å fjerne søpla (søpla er jo i veien for tømming av utedassen). Sitér dette innlegget Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/ Link to post
larss Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Det kan godt stemme det, tobixen. Ikke vet jeg... Vi tar nå med oss søppla om vi ikke er på plasser med dunker, og ungene har fått beskjed om en is i bytte for ett glass skår. Har tatt med endel knust glass i sommer men det er stort sett gammle skår, de selger vell mest boks nå og det har jo sine fordeler mtp knusing.. larss Sitér dette innlegget Link to post
Fusebox Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Hva er galt med å bruke hodet ? Hvis det ikke er noen søppelbøtte, da er det jo nokså klart at man bør ta med seg søpla hjem. Brenn gjerne det som lar seg brenne, men ikke prøv å brenne det som ikke blir helt til aske... Ufattelig hva folk får seg til å legge igjen på øyene. Sitér dette innlegget Link to post
Oteren Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Regner med de samme personene hiver søpla bak garasjen hjemme Sitér dette innlegget Link to post
daain83 Svart 30.Juli.2013 Del på Facebook Svart 30.Juli.2013 Regner med de samme personene hiver søpla bak garasjen hjemme Evt bak naboens? :blink: Sitér dette innlegget Link to post
Recommended Posts
Delta i diskusjonen
Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.