Jump to content

Søppeltømming i utehavner

Barbaria

Recommended Posts

I Tønsberg skjærgården tømmer Skjærgårdtjenesten søppel på utsatte søppelkasser. Her på sørlandet vet jeg ikke hva som er vanlig, men det ser ut som det er normalt dumpe sin søppel på baksiden av utedasser. Er det vanlig rutine her nede å slenge søppel bak utedasser?

Her er det en utrolig flott skærgård hvor at er lagt til rette, så lager man en dynge av søppel og drar?? Jeg forstår ikke helt, er det fast tømming bak utedasser her nede?

Koselig utedass.

bilde

Ikke fullt så koselig bak.

bilde

Deilig å bli kvitt søppel, kan ikke ha dette i den fine båten.

bilde

Redigert av Barbaria (see edit history)

Trist syn.

Søgne kommune har fortsatt tømming av søppel i skjærgården. Men mener å ha lest at Kristiansand og Lillesand har tatt bort søppeldunkene og

sluttet med denne tjenesten.

Det sto skrevet i samme stykke at de mente folk var flinke til å ta med seg søppelet sitt hjem, eller til nærmeste Marina.

Ser jo ikke slik ut spørr du meg..

larss

Enkel psykologi:

Noen er provosert over at søppeldunkene som var der tidligere er blitt fjernet, og ønsker å gi et signal om dette.

Ved å tømme søpla bak toaletten er det til minst mulig sjenanse for øvrig publikum (inntil fugler, andre dyr, vind etc drar det utover), mens kommunen fortsatt må ta kostnaden med å fjerne søpla (søpla er jo i veien for tømming av utedassen).

Wherever I lay my anchor, that's my home - https://solveig.oslo.no/

Det kan godt stemme det, tobixen. Ikke vet jeg...

Vi tar nå med oss søppla om vi ikke er på plasser med dunker, og ungene har fått beskjed om en is i bytte for ett glass skår. Har tatt med endel knust glass i sommer men det er stort sett gammle skår, de selger vell mest boks nå og det har jo sine fordeler mtp knusing..

larss

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.

• Create New...