Jump to content

Hvor stram kompressorreim på KAD300?


KSE

Recommended Posts

  • 3 uker senere...

Jeg kommer ikke til med vanlig momentnøkkel av "skralletypen". For liten avstand mellom strammeskrue og skott...

 

Dermed må jeg ha momentnøkkel av "fastnøkkeltypen" med utskiftbare innstikk i form av fastnøkler eller skiftenøkkel. De jeg har funnet på nettet så langt er veldig dyre. Noen som vet om det er mulig å få kjøpt noe sånt noe sted, uten at det koster skjorta?

Redigert av KSE (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Vet at Torshov solgte en 1/2 tommers nøkkel, vanlig type, den har kortere arm og bygger mye mindre. Om det skulle bli for trangt kan du jo være litt kreativ. Bare et drøyt forslag til hva jeg kom på akkurat nå. Du kan olje og dra til en annen skrue (som du kommer til på hobbyrommet) med moment, sette på en fastnøkkel og bruke en kraftig fiskevekt (strekkfjær) og sette på fastnøkkelen dra opp vekta til nøkkelen begynner å stramme - sett merke og bruk verktøy og vekt på motoren. Du skal jo bare dra til med ca 3,5-4,0 Kg på meteren så du kan jo teoretisk regne deg frem til lengden på nøkkelen også og bruke en vekt direkte på noe du mekker til selv :)

Redigert av dante (see edit history)
Link to post
Share on other sites

Delta i diskusjonen

Du kan skrive innlegget nå, det vil bli postet etter at du har registrert deg. Logg inn hvis du allerede er registrert.

Guest
Svar på dette emnet

×   Du har postet formatert tekst..   Fjern formattering

  Only 75 emoji are allowed.

×   Innholdet du linket til er satt inn i innlegget..   Klikk her for å vise kun linken.

×   Det du skrev har blitt lagret.   Slett lagret

×   You cannot paste images directly. Upload or insert images from URL.



×
×
  • Create New...